Consiliul Concurenţei analizează operaţiunea de concentrare economică prin care Lidl Germania preia controlul asupra Pludi Market SRL/TREI România SCS/ TREI SRL, societăţile care administrază magazinele PLUS în România.
Autoritatea de concurenţă va evalua operaţiunea de concentrare economică din punct de vedere al compatibilităţii acesteia cu un mediu concurenţial normal, în conformitate cu Regulamentul privind autorizarea concentrarilor economice.
Deşi tranzacţia a fost notificată iniţial Comisiei Europene, Consiliul Concurenţei din România a fost considerată autoritatea cea mai potrivită pentru a realiza o analiză detaliată asupra pieţelor din România, în special pe acelea pe care Kaufland işi consolideaza poziţia în urma preluării Plus.
Lidl este o reţea germană de magazine tip discounter ce activează pe piaţa comercializării cu amănuntul de produse alimentare şi nealimentare de consum curent în 23 de ţări din Europa, nefiind încă operaţională în România. Grupul din care face parte Lidl este prezent pe piaţa românească prin intermediul Kaufland.
Pludi Market comercializează cu amănuntul produse alimentare şi nealimentare de consum curent în magazine de tip discounter purtand denumirea de Plus.
Lidl face parte din grupul german Lidl & Schwartz, care operează în România reţeaua de hipermarketuri discount Kaufland.
Plus a deschis primele magazine în România în anul 2005 şi are în prezent circa 100 de unităţi pe plan local, cu 2.100 de angajaţi.
SURSA: Consilul Concurenţei