Consiliul Concurenţei va finaliza în această toamnă o investigaţie pe piaţa de panificaţie, una dintre suspiciunile instituţiei fiind existenţa unor înţelegeri între mai mulţi producători din domeniu, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele autorităţii. "Suspectăm înţelegeri între mai mulţi producători de pâine. Cei mai mulţi sunt concentraţi în anumite zone, cum ar fi Maramureşul", a spus Chiriţoiu. El a adăugat că inv
Consiliul Concurenţei va finaliza în această toamnă o investigaţie pe piaţa de panificaţie, una dintre suspiciunile instituţiei fiind existenţa unor înţelegeri între mai mulţi producători din domeniu, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele autorităţii.
„Suspectăm înţelegeri între mai mulţi producători de pâine. Cei mai mulţi sunt concentraţi în anumite zone, cum ar fi Maramureşul”, a spus Chiriţoiu.
El a adăugat că investigaţia privind piaţa de panificaţie va fi încheiată în toamna acestui an, cel mai probabil în luna octombrie.
În plus, autoritatea de reglementare în domeniul concurenţei investighează şi piaţa laptelui, iar raportul va fi finalizat fie la sfârşitul acestui an, fie la începutul anului viitor.
Consiliul Concurenţei a propus, în urma unei investigaţii făcute pe piaţa de retail, eliminarea unor taxe, cum ar fi taxa pentru acoperirea cheltuielilor de extindere, a celei percepute pentru a acoperi riscul nevânzării produselor şi eliminarea clauzei clientului celui mai favorizat.
Autoritatea a anunţat finalizarea unei investigaţii în ceea ce priveşte piaţa comercializării produselor alimentare, analiză începută în luna martie a anului trecut şi care a avut ca scop identificarea eventualelor practici care ar putea distorsiona mediul concurenţial.
Principalele recomandări sunt eliminarea taxelor pentru care nu se poate observa o legătură directă şi imediată cu contraprestaţia comercianţilor, cum ar fi taxa pentru acoperirea cheltuielilor de extindere sau modernizare a reţelei de magazine sau taxe percepute pentru a acoperi într-un fel sau altul riscul nevânzării produselor.