Consiliul Concurentei din Franța a amendat cu 361,3 de milioane de euro treiproducători globali de detergent, după ce a descoperit că aceștia s-au înțeles între ei în fixarea prețurilor, în perioada 1997-2004, transmite Reuters
Companiile care au făcut înţelegerile au fost Procter & Gamble, Colgate Palmolive și Henkel. Unilever a reușit sa scape de amendă, pentru că a denunțat neregulile în 2008 și a cooperat cu autoritățile. Cercetările au arătat că întâlnirile dintre directorii comerciali ai companiilor se petreceau în restaurante și hoteluri e câteva ori pe an. De asemenea, companiile aveau nume de cod: „Hugues” pentru Henkel, ‘Pierre’ pentru P&G, ‘Laurence’ or ‘Louis’ pentru Unilever, and ‘Christian’ pentru Colgate.
Cel mai greu lovit de amendă a fost grupul american Procter & Gamble, care a trebuit să plătească 233,6 milioane de euro. Henkel a primit o amendă de 92,3 milioane de euro, dar va face apel, iar Colgate Palmolive trebuie să plătească 35,4 milioane de euro. Unilever a fost iertată de amendă, pentru că, în 2008, a denunţat cartelul şi a cooperat cu autorităţile franceze.
„Înţelegerea a vizat toate mărcile mari de detergenţi vândute în Franţa. Toate tipurile de detergenţi au făcut obiectul înţelegerii: pudră, lichid, sau tablete” a anunţat instituţia franceză.
Amenzile sunt aplicate la câteva săptămâni după ce compania britanică Reckitt Benckiser a fost amendată cu 32 de milioane de euro pentru măsluirea prețurilor la detergenții pentru spălat vase și rufe, caz in care Henkel a jucat un rol principal, ca denunțător.