Consiliul Concurenţei a declanșat o investigație privind un posibil abuz de poziţie dominantă de către Dante International pe piața serviciilor de intermediere prin platformele online din România.
Dante International (eMAG.ro) este o companie specializată în comerţul cu amănuntul de produse de larg consum. Pe de altă parte, societatea deţine şi administrează o platforma de tip „marketplace”, prin care se derulează intermedierea între comercianţii cu amănuntul şi clienţii acestora.
Investigația vizează un posibil comportament discriminatoriu al Dante în raport cu comercianţi cu amănuntul de produse de larg consum, care reprezintă concurenţi direcţi ai companiei, în calitate de comerciant de produse de larg consum.
În cadrul investigaţiei s-au efectuat inspecţii inopinate la sediul companiei Dante International, iar documentele ridicate se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice.
Inspecţiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel Bucureşti şi sunt justificate de necesitatea obţinerii tuturor informaţiilor şi documentelor necesare clarificării posibilelor practice anticoncurenţiale analizate.
Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă importantă în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial, efectuarea acestora nereprezentând o antepronunţare în ceea ce priveşte vinovăţia companiilor.
Punct de vedere eMAG referitor la investigația Consiliului Concurenței
„Colaborăm cu autoritatea de concurență și punem la dispoziție toate informațiile necesare pentru clarificarea specificului activității de comerț online prin platforma marketplace. Platforma marketplace reprezintă o opțiune suplimentară pentru comercianții care vor să acceseze un nou canal de vânzare. Aceștia pot fi comercianți online sau magazine tradiționale care vând deja prin canale proprii sau alte platforme de tip marketplace. Pe platformă, comercianții își stabilesc singuri politicile comerciale. Investim constant în tehnologia platformei marketplace în beneficiul clienților, care astfel au acces la o diversitate mare de produse,” au declarat oficialii eMAG.
eMAG a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 550 de milioane de euro şi pierderi de 19 milioane de euro. eMAG.ro este administrat de Dante International şi este cel mai mare magazin online. Acţionarii companiei sunt grupul sud-african Naspers – 77,21% şi omul de afaceri Iulian Stanciu – 22,79%, conform datelor de la Registrul Comerţului.
Companie românească fondată în 2001, eMAG este un pionier al pieței de comerț online din România și a devenit un lider cu prezență în Bulgaria, Ungaria și Polonia. De 16 ani investește constant în servicii care ajută clienții să economisească timp și bani, servicii care au în spate tehnologii dezvoltate în România. Cu o gamă de produse în continuă creștere atât prin oferta proprie, cât și prin partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta și comanda orice, de oriunde. Clienții beneficiază de servicii cu valoare adăugată precum 30 de zile drept de retur, deschiderea coletului la livrare, call center 24/7, Service Pick Up and Return, finanțare în rate prin eCredit, aplicația de mobil și „Plata cu un click”, serviciul de comandă instant.
CITESTE SI Şeful Naspers: „Suntem încântaţi că eMAG va trece pe profit”