Consiliul Concurenţei: Posibil abuz de poziţie dominantă la CEZ Distribuţie

Consiliul Concurenţei a aplicat în judeţul Dolj amenzi în valoare de 1,1 milioane euro, iar printre investigaţiile pe care le are în derulare în acest moment se află şi un posibil abuz de poziţie dominantă la CEZ Distribuţie.

"În Dolj, am acordat amenzi în valoare de 1,1 milioane euro. Sectoarele analizate au fost lacuri şi vopsele, adezivi şi mortare, centrale termice, uşi interioare, foraje, jante. Avem în derulare şi acum câteva investigaţii şi mă refer la un posibil abuz de poziţie dominantă la CEZ Distribuţie Craiova, piaţa GPL-ului", a declarat consilierul de concurenţă László Gyerkó, membru al plenului Consiliului Concurenţei 

Reprezentanţii Consiliului Concurenţei au susţinut joi, la Craiova, în cadrul unei conferinţe de presă, că în cei 20 de ani de activitate instituţia a generat la bugetul de stat peste un miliard de euro. 

"Un studiu realizat de Academia de Studii Economice spune că, în cei 20 de existenţă, Consiliul Concurenţei a generat peste 1 miliard de euro economii pentru cetăţenii români. Au fost analizate 10 industrii cheie din economia naţională şi considerăm că acest rezultat este unul de care trebuie să fim mândri ca instituţie. Unii profesori din această facultate consideră că rezultatul ar fi şi mai mare, dar dacă această cifră se confirmă, eu personal sunt foarte mulţumit de activitatea instituţiei. Amenzile aplicate de instituţie sunt foarte mari, de la 0,5% până la 10% din cifra de afaceri. Eu consider că principalul scop al activităţii noastre nu este să dăm amenzi. În primul rând este activitatea de prevenţie pentru a avea o piaţă economică funcţională, care este în favoarea cetăţeanului şi consumatorului. (…)", a spus consilierul de concurenţă László Gyerkó. 

Potrivit sursei citate, Consiliul Concurenţei sărbătoreşte 20 de ani de activitate a instituţiei, iar cu această ocazie organizează conferinţe aniversare în regiunile de dezvoltare ale României, având în derulare şi proiectul "Caravana concurenţei" care a început în urmă cu trei ani, cu scopul de a disemina culturii concurenţei în rândul membrilor autorităţilor publice din judeţe şi al mediului de afaceri. 

László Gyerkó a explicat că, acum câţiva ani, statistica arăta că 60% dintre IMM-uri nu cunosc existenţa acestei instituţii, nu cunosc domeniul de concurenţă, nu cunosc legislaţia concurenţei, motiv pentru care reprezentanţii Consiliului Concurenţei au considerat că sunt necesare întâlniri regulate cu mediul de afaceri. 

"În acest sens, la Craiova ne întâlnim cu reprezentanţi ai mediului de afaceri şi ai autorităţilor publice locale. Ne-am întâlnit cu conducerea Universităţii din Craiova pentru a începe o colaborare, a semna un protocol dacă există un consens, pentru a avea seminarii pe tema concurenţei, de a realiza internship-uri pentru studenţi, masteranzi, doctoranzi care doresc să se dezvolte în acest domeniu şi să aprofundeze ştiinţa concurenţei", a mai spus László Gyerkó. 

AGERPRES