Potrivit sursei citate, Consiliul Hidrogenului, reunit pentru prima oară în această săptămână la Davos, este format din 13 directori generali şi preşedinţi ai unor companii din diferite sectoare industriale şi din sectorul energetic. 

Societăţile internaţionale implicate noul proiect sunt, în prezent: Air Liquide, Alstom, Anglo American, BMW Group, Daimler, Engie, Honda, Hyundai, Kawasaki, Royal Dutch Shell, The Linde Group, Total şi Toyota. 

'Hidrogenul este o sursă de energie cu numeroase utilizări şi caracteristici favorabile, deoarece nu emite deloc CO2 când este utilizat ca sursa de energie curată sau combustibil curat, şi poate juca un rol important în tranziţia la un sistem energetic curat, cu emisii reduse de carbon. Cu ocazia acestei lansări, membrii 'Consiliului Hidrogenului' şi-au reafirmat intenţia de a-şi accelera investiţiile semnificative în dezvoltarea şi comercializarea din sectoarele hidrogenului şi pilelor de combustie. Totalul estimat al acestor investiţii se ridică, în prezent, la 1,4 miliarde de euro/an', se menţionează în comunicatul citat. 

Consiliul Hidrogenului este condus de către doi copreşedinţi din ţări şi sectoare diferite, reprezentate de Air Liquide şi Toyota. 

'Acordul de la Paris din 2015 pentru combaterea schimbării climatice reprezintă un pas important în direcţia cea bună, însă necesită acţiuni în mediul de afaceri pentru a transforma acest angajament în realitate (…) Avem nevoie ca autorităţile publice să susţină hidrogenul prin acţiuni proprii, de exemplu prin programe de investiţii în infrastructuri la scară largă. Apelul nostru de astăzi către liderii mondiali este să ne angajăm în promovarea hidrogenului pentru a putea, împreună, să îndeplinim obiectivele climatice comune şi să susţinem mai puternic ecosistemul emergent bazat pe hidrogen', susţine Benoît Potier, CEO al Air Liquide. 

La rândul său, preşedintele Toyota, Takeshi Uchiyamada, este de părere că este nevoie de colaborare din partea autorităţilor publice şi a entităţilor din industrie pentru promovarea tehnologiei bazate pe hidrogen şi a beneficiilor aduse pentru întreaga lume. 

'Consiliul Hidrogenului va da dovadă de o atitudine de lider responsabil în promovarea tehnologiei bazate pe hidrogen şi a beneficiilor sale pentru întreaga lume. Va încerca să obţină colaborare, cooperare şi înţelegere din partea autorităţilor publice şi a entităţilor din industrie şi, cel mai important, din partea publicului (…) Consiliul Hidrogenului îşi propune să încurajeze activ această tranziţie', subliniază Uchiyamada. 

Nu în ultimul rând, şeful Alstom, Henri Poupart-Lafarge, consideră că sectorul transporturilor este al doilea mare producător de emisii, însă transportul feroviar reprezintă cea mai curată şi mai sigură formă de transport în comun. 

'În Europa, sectorul transporturilor este în prezent al doilea mare producător de emisii. Transportul feroviar este cea mai curată şi mai sigură formă de transport în comun şi este necesar să devină şi mai ecologic. Tracţiunea pe bază de hidrogen reprezintă o revoluţie, deoarece produce zero emisii. Sunt mândru să fac parte din Consiliul Hidrogenului pentru a dezvolta şi mai mult această tehnologie care va schimba radical transporturile', spune Poupart-Lafarge, CEO Alstom. 

Un raport denumit 'How Hydrogen empowers the energy transition', comandat de Consiliul Hidrogenului, detaliază potenţialul hidrogenului în viitor şi conturează viziunea Consiliului şi acţiunile-cheie pe care le consideră fundamentale şi pe care factorii de decizie politică ar trebui să le implementeze pentru a valorifica pe deplin şi a creşte contribuţia hidrogenului la tranziţia energetică. 

Membrii Consiliului Hidrogenului reprezintă împreună venituri totale de 1,07 mii de miliarde de euro şi 1,72 milioane de angajaţi în întreaga lume.

AGERPRES