„Un pas esenţial în procesul de transformare digitală a României este întărirea relaţiei de colaborare între sectorul public şi cel privat. Acesta este motivul pentru care ADR a iniţiat Consiliul Naţional pentru Transformare Digitală – o agora digitală, dar şi un organism tehnic, în care instituţiile aflate în serviciul public, împreună cu partenerii privaţi din industria IT&C, vor trasa parcursul corect către o Românie digitală şi puternic conectată la statele partenere din UE şi NATO.
România porneşte pe drumul accelerat spre digitalizare cu două vulnerabilităţi mari – lipsa pilonilor esenţiali, cum sunt identitatea electronică sau interoperabilitatea, şi competenţele digitale limitate”, este transmis într-un comunicat.
Direcţiile necesare pentru elaborarea politicilor publice
Potrivit sursei citate, CNTD este o entitate consultativă a ADR, ce va contura direcţiile necesare pentru elaborarea politicilor publice din domeniul transformării digitale.
De asemenea, priorităţile noului Consiliu, în perioada următoare, vor fi reflectate şi în grupurile de lucru ale instituţiei: Cloud guvernamental, Identitate electronică, Transformare digitală, Inteligenţă Artificială şi Big data, Competenţe digitale, Facturare electronică şi Interoperabilitate.
Procesul de digitalizare a facturilor continuă
„Digitalizarea continuă. Avem, va începe în următoarea perioadă un program-pilot pentru e-facturare. Este acea măsură care va aduce la buget, din estimările nu numai ale noastre, şi ale instituţiilor internaţionale şi ceea ce am văzut în alte ţări, în special în Italia, cel puţin două puncte procentuale venituri, ceea ce înseamnă aproape 20 de miliarde de lei în acest moment”, a explicat Florin Cîţu la o ședință de Guvern.
Ministrul de Finante a adaugat ca nu vor exista executari silite pentru companii pana pe 25 decembrie si va fi luata masura extinderii termenului pentru rambursarea TVA cu control ulterior pana la 25 ianuarie.
„Daca exista companii care au depus declaratii si nu pot sa plateasca si vor sa fie in reesalonare, pana li se aproba reesalonarea exista o perioada de timp. Atunci nu curg dobanzile si penalitatile”, a explicat Citu.
„Ordonanta chiar daca se publica dupa 25 octombrie, permite reesalonarea acestor datorii acumulate de la inceputul starii de urgenta pana la 25 octombrie. Companiile au pana pe 15 decembrie sa faca aceasta cerere de reesalonare pentru anul viitor. Nu vor fi executari silite pana la 25 decembrie.”, a mai spus ministrul
El a adaugat ca „deja avem in istoricul ANAF foarte multe companii care au fost controlate de-a lungul timpului si au platit de fiecare data TVA. Putem face un sistem ca pentru aceste companii care au un anumit rating sa existe acest sistem de rambursare TVA cu control ulterior permanentizata. La asta lucram dupa 25 ianuarie”.