Constanta nu este un judet care sa se poata mandri ca a atras investitii straine. Cu mici exceptii, afacerile judetului sunt facute de localnici. In ciuda datoriilor de peste 300 de milioane de dolari pe care le are de platit la bugetul statului, Rompetrol „merge mai departe”. Visul de marire al omului de afaceri Dinu Patriciu are o valoare de un miliard de dolari. Peste 80% din aceasta suma ar urma sa iasa de pe poarta rafinariei de la Navodari. Rompetrol Rafinare-Complex Petromidia a realizat in primele trei luni o cifra de afaceri preliminata de 251 milioane dolari. Aproximativ 92% din cantitatea anuala de titei la Petromidia sunt titeiuri sulfuroase importate din Rusia, ceea ce face ca rezultatele rafinariei sa fie dependente in mare masura de cotatia titeiului de pe piata internationala, mai ales ca grupul Rompetrol nu dispune in prezent de rezerve mari de petrol, potrivit specialistilor din domeniul petrolier. „Nu putem face o comparatie directa cu rezultatele din primul trimestru al anului trecut ale Petromidia, intrucat activitatile de petrochimie apartin unei noi societati, Rompetrol Petrochemicals, cu o cifra de afaceri de 12-15 mil. dolari pe trimestru”, a declarat Eric Chis, directorul general al Rompetrol Rafinare-Complex Petromidia. Lafarge este prezenta in Romania prin fabricile de ciment de la Medgidia, Targu Jiu si Hoghiz, uzina de ipsos de la Aghires, precum si o fabrica de placi de gips-carton, controlata in parteneriat cu societatea Arcom. Lafarge, care este cel mai puternic grup de materiale de constructii din lume, a cumparat in 1997 pachetul de 51% din actiunile Romcim pentru care a platit 200 milioane de dolari. Ulterior, Lafarge a mai investit inca 50 milioane de dolari, cumparand 40% din actiunile companiei de pe piata Rasdaq. Romcim cuprinde in prezent fabricile de ciment Medgidia, Hoghiz si Targu-Jiu. Din 1997, profitul obtinut de celebrul grup francez a depasit de fiecare data 25 milioane de dolari. Cu mai bine de 2.000 de angajati, Romcim Medgidia si-a pastrat ponderea in economia judetului. Daewoo Coreea detine un pachet de 51% din capitalul social al santierului Naval 2 Mai Mangalia, restul de 49% fiind detinut de statul roman. Societatea comerciala mixta a fost creata in 1997 si avea ca obiect principal de activitate reparatiile navale. Domeniul de activitate al santierului naval a fost extins ulterior la constructia integrala a navelor de marime mijlocie (acest lucru incluzand motoare si echipamente), iar societatea a inceput colaborarea cu Marina Americana, pentru repararea navelor militare. Daewoo Mangalia Heavy Industries a facut in perioada 1997-2000 investitii de aproximativ 32 de milioane de dolari. Pentru tot anul acesta, conducerea santierului preconizeaza sa obtina din vanzari peste 80 de milioane de dolari si sa livreze 38 de nave. santierul a semnat contracte pentru construirea, pana la finele anului, a 15 nave care vor fi livrate in Olanda, Cipru, Norvegia si Germania.