Din Consiliul Director al ACAROM, condus de Stroe, fac parte reprezentanţi ai constructorilor de automobile, precum şi ai principalilor furnizori de componente auto şi ai cercetării universitare.

‘Dorim şi avem posibilitatea să creştem şi mai mult faţă de anii precedenţi. Sectorul producţiei auto din România este singurul care nu a simţit criza, continuând să crească în continuare. Există semnale pozitive, există intenţii de noi realocări în România. Ford demarează accelerat producţia de la Craiova şi îşi va extinde capacităţile, iar Dacia funcţionează la capacitate maximă. Toate acestea sunt oportunităţi pe care trebuie să le fructificăm în avantajul nostru, al României’, a precizat Constantin Stroe.

Programele ACAROM pentru 2012 prevăd continuarea demersurilor pentru adaptarea cadrului reglementar naţional astfel încât acesta să stimuleze dezvoltarea în continuare a industriei auto, animarea cercetării aplicate şi a inovării auto locale, pregătirea forţei de muncă şi a competenţelor la nivelul cerut de industria auto modernă, susţinerea intereselor sectorului auto local în procesele de reglementare ale UE, realizarea infrastructurilor pentru mobilitatea ecologică, ca premiză a dezvoltării în România a unui subsector industrial pentru ansambluri ale automobilelor de viitor.

Industria auto din România este sectorul cel mai dinamic al economiei naţionale. În 2011, industria auto românească a avut o cifră de afaceri de 10,33 miliarde euro şi exporturi care au totalizat peste 20% din totalul exporturilor României.

Asociaţia Constructorilor de Automobile din România reuneşte 141 de companii implicate în sectorul auto, care oferă în mod direct peste 70.000 de locuri de muncă şi peste 120.000 în mod indirect.