“Piața este catastrofală. Este un dezastru. Singurul lucru care ne-a salvat a fost exportul. Cu 80.000 de mașini vândute în 2012 comparativ cu 351.000 în 2007 nu poate fi făcută o comparație. Nu sunt dușmanul celor care vând mașini second-hand, dar nu mă pot împăca cu această realitate criminal. Cum să ții 2 producători într-o țară al căror loc pe piața se duce sub 11”, se întreabă Stroe.

Un alt motiv care a dus la situația de acum, potrivit președintelui ACAROM (Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România), este taxa pe poluare. “Acest timbru de mediu ne-a distrus. Știu că unele decizii sunt politice, dar cum să încurajezi dezvoltarea când ai o piață care nu spune nimic”, susţine Stroe, în numele producătorilor de componente auto afectaţi direct şi indirect de scăderea pieţei de autoturisme noi.

Constantin Stroe este prezent la evenimentul organizat de Capital Și Network Events cu tema ”Industria de componente auto din România, motor de dezvoltare economică”. Evenimentul aduce laolaltă autorități ale statului, producători de mașini și componente, finanțatori și asigurători cu scopul declarat de a găsi soluții pentru optimizarea activităților unei ramuri industriale cu o valoare adăugată de peste 1,5 miliarde de euro.

Citiți și: Industria de componente auto, motor de dezvoltare economică