Șantierul pentru noul pod rutier între România și Ucraina, peste râul Tisa, ajunge la 50% din lucrări
Construirea noului pod rutier peste râul Tisa, care va conecta România și Ucraina în apropierea municipiului Sighetu Marmației, este în plină desfășurare. Peste 50% din lucrările programate au fost deja finalizate, iar acest proiect de mare amploare avansează într-un ritm rapid, oferind noi perspective pentru colaborarea dintre cele două țări. Gabriel Zetea, președintele Consiliului Județean Maramureș, a anunțat recent progresul semnificativ al lucrărilor, subliniind importanța acestui proiect pentru dezvoltarea regiunii și întărirea legăturilor economice între România și Ucraina.
„După 20 de ani de eforturi, Consiliul Judeţean Maramureş a reuşit anul trecut, printr-un memorandum între România şi Ucraina, să obţină această investiţie crucială. Lucrările avansează bine, execuţia este la peste 50%, iar în două săptămâni baza podului va fi finalizată, urmând să se toarne asfalt. Se lucrează şi pe partea ucraineană, iar în România se ridică una dintre cele mai mari vămi moderne, pe aproape un kilometru de teren, cu clădiri administrative şi toate facilităţile necesare”, a declarat Gabriel Zetea.
Investiție majoră pentru dezvoltarea regiunii și schimburile comerciale
Noul pod, o investiție estimată la 25 de milioane de euro, va juca un rol crucial în dezvoltarea schimburilor comerciale între România și Ucraina. Construcția acestuia va înlocui infrastructura veche și insuficientă, contribuind astfel la creșterea traficului de marfă și la stimularea economiei locale.
„Ce câştigă Maramureşul şi România după aproape trei ani în care am fost alături de Ucraina? O investiţie de 130 de milioane de lei, adică peste 25 de milioane de euro, bani europeni care fac posibilă această lucrare esenţială! Un nou punct de conectare directă cu comunitatea de români de peste Tisa. Posibilitatea de a dezvolta schimburile comerciale şi de a aduce prosperitate regiunii”, a subliniat președintele CJ Maramureș.
De asemenea, Gabriel Zetea a precizat că finalizarea proiectului ar putea avea loc până la sfârșitul acestui an.
„Certitudinea noastră? La finalul acestui an vom face recepţia acestei investiţii care va schimba în bine Maramureşul”, a adăugat acesta.

Traficul rutier între România și Ucraina se face printr-un pod vechi din lemn și metal
În prezent, traficul rutier între România și Ucraina se face printr-un pod vechi din lemn și metal, construit la începutul anilor 2000, care nu este adecvat pentru volumele mari de trafic generate, în special după începutul războiului din Ucraina. Structura actuală a podului nu este proiectată pentru a suporta traficul greu, iar acest lucru a dus la o deteriorare semnificativă a infrastructurii. De asemenea, numărul mare de autovehicule și de persoane care tranzitează zona a crescut semnificativ în perioada recentă, având în vedere evenimentele din Ucraina. În prezent, podul existent are un singur sens de circulație și două benzi pietonale, ceea ce nu mai este suficient pentru nevoile actuale ale traficului.
În acest context, construcția unui nou pod rutier reprezintă o necesitate urgentă pentru asigurarea unui flux de trafic mai sigur și mai eficient, care va reduce riscurile și va îmbunătăți mobilitatea în zona de frontieră. Noul pod va înlocui infrastructura existentă, asigurând o conexiune mult mai robustă și modernă între România și Ucraina.
În paralel cu construirea noului pod rutier, Ucraina a suspendat recent traficul feroviar între cele două țări prin punctele de frontieră Valea Vișeului și Câmpulung la Tisa. Acest lucru a accentuat necesitatea unui proiect rutier solid, care să asigure continuitatea conexiunilor între cele două țări. De asemenea, Ucraina a întreținut temporar conexiuni feroviare alternative, dar cu ecartament lat, iar accesul feroviar în România a fost posibil doar prin punctele de frontieră de la Valea Vișeului și Câmpulung la Tisa.