Toti producatorii auto din Europa sunt departe de atingerea tintei Uniunii privind reducerea emisiilor medii de dioxid de carbon la 130 de grame pe kilometru pana in anul 2012, potrivit unui raport al asociatiei pentru protectia mediului Transport and Environment (T&E).Dintre producatorii europeni de autovehicule, BMW a facut cel mai mare progres pentru atingerea tintelor Uniunii Europene, reusind ca anul trecut sa reduca cu 7,3% emisiile poluante, se arata in raportul T&E. Cu toate aces
Toti producatorii auto din Europa sunt departe de atingerea tintei Uniunii privind reducerea emisiilor medii de dioxid de carbon la 130 de grame pe kilometru pana in anul 2012, potrivit unui raport al asociatiei pentru protectia mediului Transport and Environment (T&E).
Dintre producatorii europeni de autovehicule, BMW a facut cel mai mare progres pentru atingerea tintelor Uniunii Europene, reusind ca anul trecut sa reduca cu 7,3% emisiile poluante, se arata in raportul T&E. Cu toate acestea, constructorul din Munchen va trebui ca pana in anul 2012 sa diminueze cu inca 19% emisiile de CO2 ale masinilor sale pentru a putea ajunge la standardele propuse.
In ansamblu, autovehiculele germane, inclusiv cele produse de BMW, Daimler si Volkswagen, emit cu 10 grame mia mult CO2 fata de media la nivel european.
Pe de alta parte, conform studiului realizat de asociatia cu sediul in Bruxel, producatorii francezi sunt cei mai apropiati de atingerea acestui obiectiv, in timp ce constructorii japonezi sunt codasii in privinta apropierii de tinta propusa pentru anul 2012.
Conform datelor oficiale ale UE, pe care se bazeaza studiul T&E, Grupul Peugeot-Citroen este cel mai aproape de tinta, acesta trebuins sa mai reduca emisiile medii ale masinilor noi cu 10% in urmatorii cinci ani.
La celalalt capat al listei se afla compania Suzuki, care va trebui sa reduca emisiile medii de CO2 cu 25% pana in 2012, in timp ce Daimler si Mazva vor trebui sa scada emisiile cu 24%, iar Nissan cu 22% in urmatorii cinci ani.
Desi producatorii auto din Franta sunt cei mai apropiati de tinta propusa pentru anul 2012, tot ei sunt cei a caror ritm de progres este cel mai lent. Peugeot-Citroen a redus cu 0,9% emisiile in 2009, in timp ce Renault a reusit o diminuare cu numai 0,5%.
T&E a precizat ca nivelul mic al reducerii emisiilor de CO2 se datoreaza in principal cresterii masei masinilor. In medie, masinile au castigat 10 kilograme anul trecut, iar acest lucru le-a facut sa consume putin mai mult combustibil.
Sursa: DW