Liderii celor trei companii auto din Detroit si cei ai sindicatului United Automobile Workers (UAW) vor merge la Washington pentru a-si sustine cauza unui ajutor guvernamental, insa fara sprijinul opiniei publice.

General Motors, Ford si Chrysler au inceput  in ultima perioada sa piarda sprijinul presei americane precum si a formatorilor de opinie, din cauza unor greseli strategice ale acestor companii.

Potrivit analistilor, pozitia celor din Dteroit a avut mult de suferit din cauza faptului ca in ultimii ani cele trei companii s-au luptat cu indarjenie impotriva unui demers al Congresului de crestere a standardelor pentru economia combustibilului.

In acea vreme, soferii din SUA se confruntau cu o crestere continua a pretului la benzina si in acelasi timp, au inceput sa aiba un comportament din ce in ce mai constiincios in privinta consumului de carburant.

Cu toate acestea, companiile din Detroit au castigat „batalia” din 2005, atunci cand 67 de senatori au ssutinut argumentele potrivit carora Ford GM si Chrysler nu dispuneau de tehnologia necesara pentru a atinge noile standarde propuse.

Mai mult, constructorii din Detroit au inceput sa intampine rezistenta si din partea senatorilor, care sunt nemultumiti de incapacitatea lor de a produce autovehicule similare lui Toyota Prius, construit exclusiv in varianta hibrida, dar care nu a fost agreat de vicepresedintele GM, Robert Lutz.

Drept urmare, eforturile celor trei companii auto au fost zadarnice anul trecut , atunci cand au incercat sa blocheze cresterea randamentului de consum la 5,9 litri pe 100 km pana in anul 2020.

De asemenea, constructorii din Detroit au pierdut si sustinerea unor membrii ai congresului pentru ca s-i au inchis fabricile din alte state, precum Alabama, Georgia, Louisiana si Delaware, consolidandu-si operatiunile mai aproape de „casa”.

Intre timp, constructorii straini din SUA au inceput sa castige suportul politic, astfel incat in prezent, in unele state din sud sunt mult mai bine reprezentanti la nivel politic decat cei autohtoni.

In aceste conditii nu e deloc de mirare ca in presa americana au inceput sa apara titluri precum „Nu am crezut niciodata ca Detroit e un cuvant murdar” (prima pagina in The Detroit Free Press).

Sursa: IHT