Cei trei mari producatori auto din Detroit ridica miza si cer impreuna 34 miliarde de dolari imprumut guvernamental, fata de 25 de miliarde, cat au solicitat in noiembrie.General Motors (GM), Ford Motor Co. si Chrysler LLC au prezentat, miercuri, planurile de revigorare a activitatilor companiilor.GM are nevoie de cei mai multi bani: 18 miliarde de dolari, cu 8 miliarde mai mult fata de solicitarea facuta cu o luna inainte. Compania a cerut 12 miliarde pana la sfarsitul lunii martie 2009, iar ce
Cei trei mari producatori auto din Detroit ridica miza si cer impreuna 34 miliarde de dolari imprumut guvernamental, fata de 25 de miliarde, cat au solicitat in noiembrie.
General Motors (GM), Ford Motor Co. si Chrysler LLC au prezentat, miercuri, planurile de revigorare a activitatilor companiilor.
GM are nevoie de cei mai multi bani: 18 miliarde de dolari, cu 8 miliarde mai mult fata de solicitarea facuta cu o luna inainte. Compania a cerut 12 miliarde pana la sfarsitul lunii martie 2009, iar celelalte sase miliarde de dolari ar urma sa fie folosite in cazul in care piata nu isi va reveni pana atunci.
Mai mult, GM a anuntat ca are nevoie de un imprumut in valoare de patru miliarde de dolari pana la sfarsitul acestui an, altfel risca sa intre in faliment.
Pe de alta parte, Ford urmareste sa obtina un imprumut de noua miliarde de dolari, bani pe care potrivit CEO-ului Alan Mulally, compania ii va folosi numai daca mediul economic se va inrautati mai mult decat prognozele actuale.
Solicitarea Ford este cu doua miliarde de dolari mai mare fata de necesarul anuntat in noiembrie in fata Congresului American.
Compania a precizat ca daca vanzarile din SUA vor scadea dramatic, la 10,2 milioane de vehicule comerciale usoare in 2009, 10,7 milioane de vehicule in 2010 si 11,7 milioane in 2011, va avea nevoie de 13 miliarde de dolari, insa isi limiteaza solicitarea la noua miliarde.
De asemenea, Chrysler a declarat ca are nevoie de un imprumut in valoare de sapte miliarde de dolari. Aceasta suma este insa neschimbata fata de solicitarea formulata anterior.
Sursa: ANE