Banii pentru lucrările la Podul de la Brăila vor fi alocați când proiectul va fi conform
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat vineri la Timișoara că recepția lucrărilor la Podul de la Brăila nu va fi semnată și nici nu vor fi alocați bani pentru aceste lucrări până când toate neconformitățile nu vor fi înlăturate.
Ministrul a subliniat că, în opinia sa, soluția tehnică propusă nu este adecvată.
Grindeanu a declarat într-o conferință de presă că soluția tehnică aplicată până acum nu a dat rezultate, fiind deja a treia sau a patra încercare de refacere a covorului asfaltic, fapt ce indică probleme tehnice serioase.
„Din punctul meu de vedere, şi asta le-am şi transmis ieri celor de la WeBuild, soluţia tehnică nu este cea bună. Din moment ce e a 3-a sau a 4-a iteraţie, dacă vreţi, sau tură în care se scoate tot asfaltul, se toarnă un nou covor asfaltic, e clar că tehnic ceva nu este în regulă.
Eu n-am de gând, şi îmi păstrez punctul de vedere, nici eu, şi nu eu, cât colegii din CNAIR nu vom semna recepţiile până nu va exista o lucrare conform standardelor”, a spus ministrul.
A fost propusă o nouă soluție tehnică
Constructorul italian WeBuild a propus o nouă soluție tehnică, diferită de cele aplicate anterior. Aceasta va fi analizată pentru a vedea dacă are acoperire legală și dacă poate rezolva problemele actuale.
„Au venit şi vor comunica, şi asta le-am cerut, să comunice, fiindcă au venit cu o propunere de o nouă soluţie tehnică, alta decât cea care a fost până acum, pentru că este evident că această soluţie tehnică şi-a dovedit limitele, nu e una potrivită.
O să se studieze ceea ce au propus, să vedem dacă avem acoperire legală să facem anumite lucruri şi ce ar trebui făcut ca să se schimbe această soluţie tehnică. Cert este ceea ce v-am spus: unu- că acea soluţie tehnică e clar că nu e una potrivită.
Doi- că ceea ce trebuie să facă dânşii acolo, să îndrepte nu doar chestiunile care ţin de asfalt, ci au apărut anumite tasări pe care le-aţi văzut şi au fost semnalate, toate acele nereguli trebuie să fie îndepărtate înainte de a semna recepţia. Nu vom da bani şi nu vom încheia toate aceste lucruri până când nu vor fi înlăturate toate neconformităţile”, a punctat Grindeanu.
În plus față de problemele cu asfaltul, au apărut și tasări. Acestea au fost semnalate și trebuie remediate înainte de recepția lucrărilor. CNAIR a anunțat pe pagina sa de Facebook că WeBuild a început refacerea asfaltului pe sensul de mers Tulcea – Brăila și va continua pe sensul Brăila – Tulcea, lucrările urmând să dureze până pe 31 august. Intervenția trebuie să respecte toți parametrii tehnici și normele de calitate necesare.
O discuție a avut loc joi, 18 iulie 2024, între ministrul Grindeanu și acționarul majoritar și directorul general al WeBuild, Pietro Salini. Scopul discuției a fost de a clarifica situația tehnică a podului suspendat de la Brăila.
De asemenea, ministrul Grindeanu a participat la semnarea contractului pentru finalizarea drumului de legătură între A1 și DN 69.
Podul a fost dat în folosință în iulie anul trecut. Valoarea acestuia a fost de 500 de milioane de euro, iar banii au provenit din fonduri europene.