O echipă de executivi IBM au prezentat astăzi un raport ce cuprinde recomandări pentru oficialii Primăriei Municipiului Bucureşti referitoare la eficientizarea şi transformarea oraşului Bucureşti într-un oraş inteligent.
O echipă formată din 6 experţi de vârf IBM din Australia, Canada şi SUA au petrecut trei săptămâni în oraşul Bucureşti adunând date şi opinii de la liderii locali pentru a analiza oportunităţile şi provocările unice cu care se confruntă oraşul. Pe parcursul a peste 30 de interviuri, consultanţii IBM au organizat întâlniri cu oficialităţi ale Primăriei, companii, reprezentanţi ai mediului academic şi lideri ai comunităţilor, precum şi membri ai comunităţii locale. Printre provocările abordate se numără problemele referitoare la abilităţile angajaţilor şi integrarea operaţiunilor şi tehnologiilor din oraş.
Proiectul face parte din iniţiativa IBM Executive Service Corps (ESC) implementată la nivel global – un program filantropic care utilizează experienţa executivilor corporaţiei IBM pentru a găsi soluţiile de rezolvare a problemelor complexe cu care se confruntă oraşele în plină dezvoltare precum Bucureştiul. Consultanţii IBM îşi dezvoltă abilităţile de leadership şi obţin experienţă în domeniul rezolvării problemelor din viaţa reală din pieţele emergente de pe glob.
Scopul echipei IBM a fost să ajute la optimizarea resurselor existente în oraşul Bucureşti şi de a permite oficialităţilor oraşului să ia decizii informate referitoare la dezvoltarea ulterioară. Echipa s-a concentrat asupra trei mari domenii: Utilizarea Tehnologiei, Dezvoltarea Abilităţilor Angajaţilor şi Execuţia Operaţională. Printre recomandări se numără:
Utilizarea Tehnologiei
• Crearea unui Centru Integrat de Operaţiuni pentru a permite autorităţilor să administreze mai bine sistemele critice ale oraşului precum sistemele de securitate şi de răspuns în caz de urgenţă. Un astfel de centru de operaţiuni, implementat deja în alte oraşe de pe glob, poate beneficia de un panou de control computerizat ce va permite administratorilor să vizualizeze informaţii vitale şi să interacţioneze conform protocoalelor, în special în timpul perioadelor de criză.
• Folosirea sistemelor de business analytics şi tehnologiilor de analiză a datelor pentru a administra mai bine datele şi pentru a deveni un oraş inteligent integrat.
Dezvoltarea Abilităţilor Angajaţilor
• Stabilirea unui cadru de instruire şi dezvoltare pentru a sprijini dezvoltarea abilităţilor angajaţilor primăriei, ajutând la îmbunătăţirea calităţii şi conectivităţii operaţiunilor oraşului.
Execuţie operaţională
• Stabilirea unui Departament de Management al Programelor pentru a îmbunătăţi integrarea şi nivelul general de performanţă al proiectelor implementate de primărie.
„IBM colaborează cu liderii oraşelor de pe glob, folosind tehnologii şi abordări moderne pentru a eficientiza oraşele şi pentru a le transforma în locuri mai bune de trăit şi lucrat”, a precizat Karen Davis, Director External Relations, IBM Growth Markets Unit. „Am petrecut ultimele trei săptămâni în Bucureşti încercând să înţelegem provocările şi oportunităţile unice ale oraşului şi să identificăm strategii viabile pentru a transforma Bucureştiul într-un oraş inteligent.”
Oraşul Bucureşti a fost între primele 24 de oraşe selectate să primeasca granturi de tip „IBM Smarter Cities Challenge” – un program de granturi care va dura trei ani şi va implica 100 de oraşe prin care experţi şi consultanţi IBM de top oferă strategii de dezvoltare centrelor urbane. Acest program de succes oferă oraşelor selectate acces la echipe de angajaţi IBM de vârf ce au experienţă în diverse probleme urbane. Actualul proiect ESC în România a fost coordonat de o a două echipă IBM Executive Service Corps (ESC), după ce o primă echipă a fost prezentă în Bucureşti în luna mai a acestui an.
„IBM este prezent în România începand cu anul 1990 şi este angajat să sprijine transformarea companiilor şi organizaţiilor guvernamentale din întreaga ţară”, a precizat Bogdan Balaci, Country General Manager, IBM România. „Suntem încântaţi de faptul că Primăria Municipiului Bucureşti a dat posibilitatea consultanţilor noştri să colaboreze cu proprii experţi, împărtăşind cunoştinţe, experienţă şi pasiune pentru oraşul Bucureşti.”
România a fost una dintre primele ţări din pieţele emergente ce a beneficiat de o echipă IBM Corporate Service Corps. În 2008 s-au derulat două proiecte: în Timişoara în luna iunie şi în Ploieşti în luna septembrie. Urmare a succesului primelor misiuni, în 2009 ne-au vizitat alte două echipe CSC: la Iaşi,în luna martie şi apoi la Sibiu în luna mai. În 2010 oraşul Craiova a primit vizita celei de-a cincea misiuni globale CSC. În total un număr de 44 de experţi IBM, cu diferite specializări, din ţări precum India, China, Japonia, SUA, Marea Britanie, Canada, Australia, Singapore şi Germania au colaborat cu experţi din România.
Programul Smarter Cities Challenge este o iniţiativă sponsorizată de programul IBM Corporate Citizenship şi de IBM International Foundation. IBM este lider în domeniul responsabilităţii sociale de 100 de ani.