The Room a fost deschis anul acesta pe Calea Victoriei. „Este zona optimă pentru magazinele de lux. Iar în ultima perioadă chiriile au scăzut, au reînceput să se deschidă magazine, nu mai ai senzaţia de bulevard părăsit, de acum un an“, explică alegerea Andreea Ciocan, unul dintre cei trei parteneri care au fondat Gent`s Tobacco (compania care deţine The Room), şi Bogdan Ciocârlan, unul dintre cei mai cunoscuţi oameni din piaţă, acum consultant în cadrul Gent`s Tobacco.
Şi au dreptate; doar că, în momentul de faţă, pe Calea Victoriei există nu mai puţin de patru magazine de tutun: JPB, Casa del Habano, Tobaccoshop şi The Room, ceea ce ridică întrebarea cu ce mai poţi veni nou pentru a ieşi în evidenţă în fața unui număr redus de clienţi, specific unui business de nişă.
În primul rând, cu excepţia celui din urmă, toate sunt puncte de desfacere ale importatorilor de ţigări de foi. Ceea ce, spun reprezentanţii The Room, ei înşişi cu experienţă anterioară în firmele distribuitoare de tutun si accesorii, poate fi considerat un avantaj: „Magazinele care au în spate un importator preferă să-şi promoveze produsele aduse, şi aşa unii au, de exemplu, doar trabucuri cubaneze, alţii, doar noncubaneze. Noi am putut să luăm din fiecare şi avem acum, probabil, cea mai diversă gamă de ţigări de foi“.
Trabucuri pentru doamne 
Ce îi diferenţiază, însă, cu adevărat, este gama de băuturi comercializate. „Recent, un cuplu de străini ne-a rugat să le facem o fotografie în faţa peretelui unde sunt expuse sticlele, pentru că nu mai văzuseră niciodată la un loc aceste băuturi. Cu asta ne mândrim cel mai mult, cu selecţia brandurilor. Avem, de pildă, numai sortimente de whisky de peste zece ani vechime, urcând până la 30 de ani sau chiar mai mult.“ Se plâng că „sunt cazuri în care nu reuşim să aducem toate brandurile pe care ni le-am dori, pentru că importatorii acceptă o comandă minimă de zeci de sticle, şi e vorba de produse atât de nişate și de exclusiviste încât câteodată ar putea fi prea riscant“.
„Plaja de consumatori este destul de restrânsă, atât pe orizontală, cât şi pe verticală, adică atât legat de numărul lor, cât şi de gradul de informare şi de experienţă. E unul dintre motivele pentru care trebuie să aduci game de produse cât mai variate, pentru a le forma gustul.“ Mare parte din clienţi sunt străini.  Şi, ca particularitate, se întâmplă destul de des ca pragul magazinului să fie călcat de femei. Cu atât mai mult cu cât „există game întregi de trabucuri pentru doamne. Chiar am avut de curând trei cliente care au intrat, şi-au ales câte un trabuc şi au petrecut câteva ore în spaţiul de fumat, iar câteva zile mai târziu şi-au adus şi soţii. Avem, de asemenea, o clientă care fumează trei trabucuri pe zi.
Cum a evoluat numărul clienţilor pentru acest tip de produse în ultimii doi ani? „În general, pentru toată zona de lux, bazinul de consumatori s-a redus cu circa 20%, însă în ceea ce priveşte consumul de băuturi alcoolice premium şi superpremium, am constatat mai degrabă o stagnare. Dacă la unele categorii, cum ar fi şampania, s-a resimţit o scădere în vânzări, în cazul altora, şi mă refer cu precădere la whisky, putem vorbi de o uşoară creştere“. Asta şi datorită caracterului distinct al cumpărătorilor de băuturi foarte fine: „cei mai mulţi cumpără fie pentru colecţia personală de băuturi, fie pentru a degusta, în niciun caz nu sunt genul de spirtoase pe care le iei ca să dai o băută cu prietenii“.
110 milioane de euro a valorat piața de băuturi alcoolice din import. Din această sumă, cam 6-7% revin spirtoaselor din gamele premium şi superpremium