Consumul de bere din România a scăzut cu 10% în primul semestru, de la 9,9 milioane de hectolitri la 9 milioane de hectolitri, din cauza scăderii puterii de cumpărare a românilor şi schimbării obiceiurilor de consum, potrivit asociaţiei „Berarii României”.
„Întreaga piaţă de bere a înregistrat o scădere de 10% a volumului total de vânzări, de la 9,9 milioane hectolitri înregistraţi în primul semestru al anului 2008 la un volum estimat de 9 milioane hectolitri pentru aceeaşi perioadă a anului curent. Această situaţie are loc pe fondul crizei economice generale, care a determinat o scădere a puterii de cumpărare a românilor şi schimbări în obiceiurile de consum ale acestora”, se arată în comunicatul asociaţiei berarilor.
Deşi românii continuă să aprecieze berea, ei o consumă mai rar şi în cantităţi mai mici decât în anii anteriori. În egală măsură, factorul meteorologic a condus la scăderea volumului de vânzări, vremea în acest an fiind mai rece şi mai ploioasă, mai ales în primul trimestru al acestui an.
Totodată, asociaţia „Berarii României”, principala organizaţie de profil din România, a anunţat pentru primul semestru al acestui an un volum al vânzărilor membrilor săi de 8,3 milioane hectolitri de bere.
Volumele vândute au crescut în primele şase luni cu 5% comparativ cu perioada similară a anului trecut, când livrările au însumat 7,9 milioane de hectolitri.
La nivelul asociaţiei, volumele livrate în primul semestru însumează vânzările celor cinci membrii producători de bere, respectiv, Heineken România, InBev România, United Romanian Breweries, Romaqua Group şi Ursus Breweries.
Volumul la nivelul asociaţiei a înregistrat o uşoară creştere de 5%, membrii acesteia raportând 8,3 milioane hectolitri de bere vânduţi, comparativ cu perioada similară a anului 2008.
SURSA: Mediafax