Continental AG şi-a menţinut estimările privind profitabilitatea în 2014

Continental AG, al doilea mare producător european de componente auto şi anvelope, şi-a menţinut estimările privind profitabilitatea anul acesta, deoarece costul materiilor prime a scăzut, potrivit presei internaționale.

Profitul înainte de taxe şi dobânzi, excluzând elementele excepţionale, va totaliza 11% din vânzări, a anunţat marţi compania germană. ”Considerăm chiar în mod realist că am putea depăşi uşor acest nivel”, a afirmat directorul general Elmar Degenhart, potrivit aceleiași surse, citată de Agerpres. Continental a urmat exemplul clienţilor săi din Germania – Bayerische Motoren Werke AG – şi s-a extins pe pieţele emergente pentru a reduce efectul declinului auto din Europa. În februarie, compania a plătit 1,4 miliarde de euro pentru Veyance Technologies în ideea de a-şi întări divizia ContiTech de produse din plastic şi cauciuc. Odată cu preluarea Veyance Technologies, proporţia veniturilor generate de Continental din afara industriei auto va creşte până la 32% de la 28%. Obiectivul grupului german este să majoreze această proporţie până la 40%.

Preţul cauciucului a înregistrat în trimestrul trei cel mai scăzut nivel din ultimii cinci ani iar Continental se aşteaptă la continuarea acestei tendinţe în 2014. ”Incertitudinile geopolitice se menţin, astfel încât ar fi prudent să-şi menţină estimările anterioare privind profitul, chiar dacă efectele fluctuaţiilor de schimb valutar rămân scăzute şi costul materiilor prime s-a redus”, a apreciat analistul Frank Biller, de la compania germană LBBW.

Profitul operaţional ajustat al Continental a scăzut în trimestrul trei din 2014 cu 5,9%, la 962 milioane de euro (1,2 miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 980 milioane de euro. Veniturile au urcat cu 3,8%, la 8,67 miliarde de euro, iar marja profitului ajustat a ajuns la 11,3% din vânzări, de la 12,2% anterior.

În 2014, compania ar putea înregistra al cincilea an consecutiv de vânzări record, estimate la 34,5 miliarde de dolari, în pofida fluctuaţiilor valutare. În 2013 vânzările Continental s-au ridicat la 33,3 miliarde de dolari. Continental caută să efectueze achiziţii în sectorul industrial, posibil în Asia, şi ar putea cheltui până la două miliarde de euro (2,54 miliarde de dolari), a afirmat săptămâna trecută directorul financiar al companiei germane, Wolfgang Schaefer.

Continental este în mod special interesată de Asia, unde nu are o prezenţă semnificativă, a afirmat Schaefer, adăugând că achiziţiile vor demara imediat după obţinerea aprobărilor autorităţilor de reglementare pentru Veyance, aşteptate în acest trimestru.

Potrivit directorului financiar al Continental, ”există şanse bune” ca fluxul de numerar al companiei să ajungă anul acesta la nivelul înregistrat anul trecut, de aproximativ 1,8 miliarde de euro. Pe piaţa din România, Continental are aproximativ 5.000 de angajaţi la uzine din Timişoara, Sibiu şi Braşov.