Cea mai modernă fabrică de anvelope din grupul Continental se va concentra pe realizarea de anvelope premium, potrivit noului director general Sorin Samonid.
Întors la Timişoara după o experienţă de doi ani în fabrica Continental din statul american Illinois, Sorin Samonid, 47 de ani, a preluat de la 1 august funcţia de director general al Continental Anvelope. Principalele obiective sunt dezvoltarea companiei, creşterea gamei de produse şi recrutarea de tineri cu potenţial. „La reîntoarcerea din SUA, am găsit la Timişoara o fabrică în plină dezvoltare cu foarte multe proiecte în derulare. În ultimul an, focusul a fost mai mult pe stabilizare şi îmbunătăţirea portofoliulului. În prezent, ne concentrăm pe segmentul anvelopelor de înaltă performanţă pentru automobile din clasa premium, pe consolidarea producţiei, dar căutăm să recrutăm tineri, mai ales în sectoarele de inginerie şi producţie“, a declarat Sorin Samonid. Fabrica din Timişoara are deja un contract cu Jaguar pentru care livrează anvelope UHP (Ultra High Performance – performanță foarte ridicată).
Fabrică modernă
Divizia de Anvelope a grupului Continental operează 24 de locații de producție și cercetare-dezvoltare la nivel global, însă fabrica din Timişoara este cea mai modernă şi una dintre cele mai importante din grup. „De la înfiinţare şi până în prezent Continental Timişoara a crescut constant, iar acum este a treia ca mărime în ceea ce priveşte volumul produs, după fabricile din Cehia şi Portugalia. Pot să vă spun fără să greşesc că avem cea mai modernă tehnologie din grup. Am adus cele mai moderne utiliaje, atât din punct de vedere al automatizării, cât şi al ergonomiei şi protecţiei mediului“, a precizat Samonid. De altfel, compania a investit anul acesta 10,5 milioane de euro în sistemul de tratare a emisiilor olfactive în fabrică. Investiția se concentrează pe reducerea percepției mirosului specific producției de anvelope în perimetrul adiacent fabricii. Este unica fabrică din grup care beneficiază de tehnologia cu plasmă rece (oxigen activ) care constă într-un curent alternativ ce generează un câmp de plasmă care descompune oxigenul și apa din aer în radicali de oxigen.
Legat de producţie, la Timişoara se realizează doar anvelope pentru autoturisme (13-20 ţoli), iar capacitatea este de 16 milioane de unităţi pe an. De la deschiderea fabricii şi până în luna august a acestui an s-au produs peste 150 de milioane de anvelope. „Realizăm anvelope, atât pentru export, cât şi pentru piaţa internă. Acestea ajung la clientul final, dar şi la constructorii de autoturisme pentru liniile de asamblare. Din producţia noastră în jur de 80% merge la export, iar acesta are o acoperire mondială, trimitem pe toate pieţele lumii. Pe piaţa internă, partnerii principali sunt Dacia, Renault şi Ford“, a declarat Samonid. Printre mărcile Continental se numără Uniroyal, Semperit, Barum, General Tire, Euzkadi, Viking, Gislaved, Mabor, Matador şi Sime“.
Anvelope speciale
Continental fabrică la Timişoara şi anvelope pentru automobile electrice, unul dintre acestea fiind Renault Twizy. „La automobilele electrice zgomotul motorului este inexistent, iar anvelopele trebuie să fie silenţioase, criteriul fonic fiind important pentru oricine la achiziţionarea unui automobil. Noi am creat un design şi un profil special. O altă provocare este rezistenţa la rulare care duce la epuizarea mai rapidă a bateriei. Producătorii ne solicită anvelope care să aibă rezistenţă la rulare cât mai mică pentru ca autovehiculele să aibă o autonomie mai mare“, precizează Samonid. În privinţa tendinţei producătorilor de maşini de a renunţa la roata de rezervă, şeful fabricii din Timişoara a declarat că acesta este un deziderat al acestora pentru a câştiga mai mult spaţiu. „Kiturile de depanare sunt o soluţie, dar Continental oferă anvelope capabile să ruleze şi atunci când s-a produs o pană. Este vorba de aşa-numitele „run flat“, care datorită designului şi a construcţiei, dar şi a jenţii, fac ca maşina să ruleze chiar şi cu 80 km/h până la cel mai apropiat service“, a explicat Samonid.
Scurt CV
Sorin Samonid (47 de ani), absolvent al Universității Politehnica din Timișoara, lucrează în cadrul diviziei de Anvelope a grupului Continental de 15 ani, de când compania a început operațiunile în România, în anul 2000. Înainte să ocupe această poziţie, din 2013 până în prezent, a fost manager de producție la fabrica Continental din Mount Vernon, Statele Unite. Anterior, Sorin Samonid a supervizat producția de anvelope în cadrul fabricii Continental din Timișoara.
Cifre
– În Timişoara din 1998
– Prima anvelopă produsă în 20 octombrie 2000
– Investiții: peste 370 milioane euro
– Peste 150 milioane de anvelope produse și livrate din Timișoara
– Gamă de produse variată, de la 13 la 20 de țoli, precum și anvelope VAN (pentru vehicule utilitare ușoare); simboluri de viteză până la Y-300 km/h.