McDonald’s a redus cu 3,5 lei preţul meniurilor Big Mac şi McChicken. Promoţia, valabilă în perioada 8 ianuarie – 7 februarie, reprezintă o ieftinire considerabilă, de 26%, a preţului celor două meniuri. Pe de altă parte ministrul Sănătăţii, Atilla Cseke, vrea să impună din luna martie o taxă pentru produsele fast-food, care va duce la o creştere a preţurilor.

Meniurile includ, pe lângă sandvişurile Big Mac, respectiv McChicken, câte o porţie de carofi prăjiţi şi un pahar de băutură răcoritoare carbogazoasă.

McDonald’s operează o reţea de 60 de restaurante fast-food în România. Compania a înregistrat în 2008 o cifră de afaceri de 403 milioane de lei (circa 110 milioane de euro), în creştere cu 34% faţă de anul precedent.

Grupul american McDonald’s, prezent în România din 1995, deţine cea mai extinsă reţea de restaurante fast-food la nivel mondial, cu peste 30.000 de unităţi în mai mult de 100 de state.

Mâncarea fast-food, inclusă de Guvern pe lista viciilor

Noul ministru al Sănătăţii, Atilla Cseke, a declarat război în această săptămână alimentelor de tip fast-food, anunţând că va aplica o taxă pentru a descuraja consumul acestor produse. Taxa este similară celei deja plătite de consumatori pentru ţigări şi alcool.

Taxa urmează să fie plătită de firmele care produc, importă sau prepară alimente “nerecomandate cu conţinut crescut de sare, grăsimi, zahăr, cu aditivi alimentar”.

Produsele considerate „nesănătoase” de către Ministerul Sănătăţii sunt alimentele de tip fast-food, produsele de patiserie-cofetărie, snacks-urile, chips-urile şi băuturile răcoritoare altele decât apa minerală sau cea de masă, precum şi sucurile naturale proaspete.

Reprezentanţii sindicatelor şi patronatelor din industria alimentară contestă taxa fast-food şi spun că introducerea acesteia va duce la o creştere a preţurilor şi la mutarea activităţii companiilor  multinaţionalelor din industria alimentară în alte ţări, determinând o dependenţă şi mai mare de importul de alimente.