Principalele probleme semnalate de către antreprenori se referă la mecanismele birocratice care împiedică realizarea cu celeritate a lucrărilor contractate, a informat MT.

În acest sens aceștia au precizat că cele mai des întâlnite cauze ale întârzierilor sunt: perioadele de timp lungi pentru emiterea autorizațiilor de construire, lipsa culoarelor de expropriere la începerea lucrărilor (și litigiile ce apar în legătură cu exproprierile în timpul realizării lucrărilor) precum și situațiile generate de întârzierile înregistrate la decontarea lucrărilor realizate.

”Autostrăzile cred că sunt printre cele mai discutate subiecte de către români. Și din păcate nu într-un sens pozitiv. De aceea cred că dialogul cu dumneavoastră, cei care construiți infrastructura țării, este soluția de a grăbi lucrurile, de a găsi împreună răspunsuri la problemele pe care le întâmpinați. Ca să avem un dialog constructiv și eficient, vă cer ca în cazul oricărei soluții pe care o găsim împreună, așa cum noi – Ministerul Transporturilor și companiile din subordinea noastră – ne vom îndeplini partea noastră, așa și dumneavoastră să vă să onorați partea ce vă revine. Totodată, nu vă ascund că, dacă se constată întârzieri din vina dumneavoastră nu vom ezita să reziliem contractele și să activăm toate căile legale pentru recuperarea prejudiciului. Avem bani să dezvoltăm infrastructura, avem bani pentru autostrăzi, dar vrem lucrări de calitate. Cu cât construiți mai mult și mai repede cu atât vom avea și un grad de absorbție al fondurilor europene mai mare”, a declarat ministrul interimar al Transporturilor, Rovana Plumb.

Aceasta a cerut înființarea de Comandamente permanente pentru monitorizarea proiectelor care contribuie la realizarea kilometrilor declarați.

„Din aceste Comandamente vor face parte: un reprezentant al Ministerul Transporturilor din partea direcției ce se ocupa de fondurile europene, un reprezentant al Autorității de Management – Programul Operațional Infrastructura Mare din cadrul Ministerului Fondurilor Europene și un reprezentant al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Aceste persoane vor fi detașate în teren. Nu vreau să mai găsim scuze, nici noi decidenții, nici constructorii, proiectanții sau alți factori implicați în proiect”, a adăugat ea.

 

Ministrul Finanțelor Publice, Eugen Teodorovici a precizat că, dacă în alți ani bugetul Ministerului Transporturilor a avut de suferit, anul acesta în proiectul de buget a fost stabilită o creștere semnificativă a fondurilor destinate MT.

”Anul 2019 este anul investițiilor. Avem bani, dar nu avem o infrastructură așa cum ne-o dorim. De aceea vă invităm să ne fiți parteneri în construcția de autostrăzi. Astfel câștigă și românii, câștigă și firmele dumneavoastră. Când a fost elaborat Programul de Guvernare, în domeniul transporturilor, unul dintre obiective a fost dezvoltarea infrastructurii și susținerea firmelor de construcții. Prin sumele alocate de la bugetul de stat și fondurile europene, prin măsurile de stimulare a firmelor din acest domeniu am îndeplinit toate elementele necesare care țin de acest guvern. Dacă dumneavoastră, în activitatea de zi cu zi, vă veți confrunta cu o situație care să întârzie execuția contractelor, am rugămintea să nu ezitați să ne comunicați, iar dacă acea problemă ține de competența noastră, vom găsi o soluție rapidă și legală.” a declarat ministrul Finanțelor Publice, Eugen Teodorovici.

În finalul discuțiilor ministrul interimar al Transporturilor a propus celor prezenți ca aceste întâlniri să aibă un caracter periodic.

La întâlnirea de lucru au participat și secretarul de stat Dragoș Titea, directorul general CNAIR, Narcis Neaga, conducerea direcțiilor de specialitate din cadrul MT și MFE.