Acordurile cu BECHTEL sunt PUBLICE

Cel mai păgubos contract al statului român din ultimii zece ani şi care a fost reziliat în luna mai a fost desecretizat şi publicat pe site-ul Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine.

Ministrul marilor proiecte, Dan Şova, a declarat în urmă cu două săptămâni, cp ordinul de desecretizare a contractului încheiat de autorităţile române cu compania americană Bechtel a fost publicat în Monitorul Oficial, iar cele câteva mii de pagini ale documentului ar putea fi publicate pe site-ul Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine (DPIIS) până la sfârşitul lunii iulie.

CONTRACTUL POATE FI DESCĂRCAT de pe adresa: www.dpiis.ro Până la ora difuzării acestei ştiri, 14:53, pe site-ul DPIIS au fost publicate următoarele documente, fără să fie publicat şi contractul semnat în 2003, în timpul Guvernului Năstase.

  • Acord de modificare a contractului de proiectare si construire a autostrazii Brasov-Cluj-Bors aprobat Hotararea Guvernului 224-2006 pentru aprobarea acordului de modificare a contractului de proiectare si construire a autostrazii Brasov-Cluj-Bors, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 164 din 21 februarie 2006 – 188 file

  • Acord de modificare a contractului de proiectare si construire a autostrazii Brasov-Cluj-Bors aprobat Hotararea Guvernului nr. 943/2011 pentru aprobarea celui de-al doilea Acord de modificare a contractului de proiectare si construire a autostrazii Brasov-Cluj-Bors, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 694 din 30 septembrie 2011 – 1211 file

  • Acord de incetare cu privire la contractul de construire a autostrazii Brasov-Cluj-Bors

TOT CE TREBUIE SĂ ŞTII DESPRE CONTRACTUL CU BECHTEL

"Vom plăti 30 de milioane de euro fără TVA. Cu TVA plățile totale sunt de 37.2 milioane de euro", a spus Șova, la finele lunii mai, într-o emisiune televizată, în care a anunţat finalizarea negocierilor cu americanii, după mai multe bâlbe despre reziliere.
Șova a  precizat că negocierile cu Bechtel au început în luna februarie a acestui an. În martie 2013, ministrul delegat anunța că la 30 aprilie va rezilia contractul. La finele lunii aprilie, ministrul a precizat că negocierile încă nu au fost finalizate. La jumătatea lunii mai a răspuns unor întrebări a presei menționând că luni, 27 mai va anunța oficial finalizarea negocierilor. La emisiunea televizată de miercuri seara, ministrul a spus că a fost înțeles greșit de jurnaliști.

9,9 miliarde de euro ne-ar fi costat construcția celor 415 kilometri ai Autostrăzii Transilvania de către firma americană Bechtel, de patru ori mai mult decât valoarea contractului atribuit în 2003 de Guvernul Năstase – 2,2 miliarde de euro.

Autostrada Brașov – Borș (denumită și „Transilvania”), în lungime de 415 km, este un obiectiv de investiții care a fost contractat cu Bechtel Internațional Inc. din SUA în anul 2003, cu termen inițial de finalizare 2012, a parcurs două renegocieri de contract în anii 2005 și 2011 în urma cărora obiectul contractului s-a redus la 112 km, din care 52 km (tronsonul 2B – Câmpia Turzii – Gilău) au fost finalizați în anul 2010 iar 60 km (tronsonul 3C – Suplacul de Barcău – Borș) au termen final 2013.

În urma negocierii din 2011, americanii au rămas să finalizeze lucrările doar pe două din cele opt tronsoane. În prezent se poate circula doar pe tronsonul de la Gilău la Câmpia Turzii, iar la tronsonul Suplacu de Barcău-Borş, constructorul a efectuat doar 40% din lucrări.

Vom reveni cu amănunte