Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a trimis deja Corpul de Control la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR pentru a verifica legalitatea mai multor contracte, inclusiv Contractul de Servicii de Supervizare a Lucrărilor de Construcţie a Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea – Graniţa România / Ungaria nr. 2562 încheiat între CNADNR și J.V. EGIS ROUTE-SCETAUROUTE / EGIS INTERNATIONAL, potrivit unui comunicat de presă MT.
"Din datele primite de la CNAIR, Contractul de Servicii de Supervizare a Lucrărilor de Construcţie a Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea – Graniţa România / Ungaria nr. 2562 a fost încheiat în data de 31.08.2004 cu J.V. EGIS ROUTE-SCETAUROUTE / EGIS INTERNATIONAL, prin procedură de licitaţie deschisă. Obiectul Contractului îl constituie supervizarea lucrărilor de proiectare şi execuţie a Autostrăzii Braşov – Tg. Mureș – Cluj – Oradea, reprezentând 415 km, împărţiţi iniţial în 8 secţiuni. Valoarea Contractului de Supervizare, la semnare, a fost de 236.576.980,00 lei fără TVA", conform comunicatului MT.
Ministerul Transporturilor precizează că, până în prezent, s-au încheiat 8 acte adiționale la Contractul de Supervizare, astfel: în anul 2005, 2006, 2007, 2008, 2012 (2 Acte Adiționale), 2014 și 2016. "Dintre acestea, 5 au avut ca obiect modificarea graficului de prestare a serviciilor în corelare cu termenele de execuție a lucrărilor pe șantier.
Precizăm că plățile efectuate de către CNAIR SA către prestator reprezintă doar contravaloarea serviciilor realizate de acesta pentru contracte de lucrări aferente unui număr de 133 km", explică Ministerul Transporturilor.
Totodată, Ministerul Transporturilor a menţionat că Dan Costescu nu este consilierul Ministrului Transporturilor și nu mai are niciun raport juridic de muncă cu Ministerul Transporturilor, din momentul încheierii mandatului de ministru. „Cătălin Homor a fost demis din poziția de director general și nu mai lucrează în cadrul CNAIR”.