Contractul pentru Autostrada de Centură a Bucureștiului ar putea fi semnat în iunie. Telenovela rușinii ajunge la final după 4 ani

autostrada

SURSA FOTO: Dreamstime

Contractul pentru Autostrada de Centură a Bucureștiului ar putea fi semnat în iunie, după o „telenovelă” care a început în urmă cu patru ani. După ce contractul a fost câștigat în 2019 de turcii de la Nurol, acum a ajuns la asocierea Pizzarotti-Retter.

Contractul ar putea fi semnat în iunie

Asociația Pro Infrastructură susține că „telenovela rușinii” ajunge la final, în cazul autostrăzii A0 Nord, între Bâcu și Corbeanca, iar contractul ar urma să se refacă în perioada 15-30 iunie.

„Telenovela rușinii ajunge la final după 4 ani. În sfârșit se poate semna contractul pe lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord, între Bâcu și Corbeanca”, scriu cei de la Asociația Pro Infrastructură.

Licitația a fost lansată pe 6 iunie 2019, iar CNAIR i-a dat câștigători în primă fază pe turcii de la Nurol însă au urmat bătălii epocale în instanță între Nurol, Intrakat și Pizzarotti.

„După evaluarea inițială și două rânduri de reevaluări de oferte și contestații la fiecare pas, admise de mai multe ori, alimentate de bâlbele și greșelile comisiei responsabile din CNAIR, proiectul va merge la asocierea Pizzarotti-Retter.

Ne așteptăm ca semnarea contractului să se facă în perioada 15-30 iunie, având în vedere că antreprenorii trebuie să vină cu documentele necesare actualizate, multe din ele expirând în cei 4 ani de chin. Teoretic, cei 17,5 kilometri din A0 Nord care vor lega A1 de DN1 trebuie proiectați și executați în 12 plus 22 de luni pe aproximativ 815 milioane lei fără TVA și vor avea 10 ani de garanție.

Practic, sperăm că epopeea celor 4 ani de licitație nu se va transforma într-una nouă în teren din cauza provocărilor: constructori care știu foarte bine să tragă de contract și de problemele inerente care nu țin de ei (vezi A10 Sebeș-Alba Iulia și A7 Ploiești-Mizil), prețuri ofertate din 2019 (breaking news, imediat vine iunie 2023) și studiul de fezabilitate găunos din 2010 (oare câte case și rețele de utilități or fi apărut între timp pe traseu, că despre geotehnică nici nu îndrăznim să întrebăm)”, afirmă sursa citată.

Autostrada are aproape 50 de kilometri

În cadrul contractului sunt prevăzute 10 structuri dintre care 2 pasaje de o complexitate tehnică ridicată, având o lungime de 733 m (pasaj pe Autostrada de Centură peste CF101 Bucureşti – Piteşti DN7) şi respectiv 650 m (pasaj pe Autostrada de Centură peste râul Colentina, CF 300 Bucureşti – Ploieşti şi CF Mogoşoaia – Buftea).

Autostrada de Centură a Bucureștiului are aproape 50 de kilometri. Traseul Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord – Lotul 1 se desfăşoară pe teritoriul judeţului Ilfov între DJ 601A (Dragomireşti Vale – Bâcu) şi DN 1 în dreptul localităţii Corbeanca.