‘Până în noiembrie va fi definitivat proiectul tehnic preliminar şi caietul de sarcini. Licitaţia va fi lansată în noiembrie. Asta înseamnă că o să avem un contract semnat undeva în februarie anul viitor’, a declarat ministrul Transporturilor.
Astfel, lucrările la magistrala de metrou care va lega Bucureştiul de Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni vor începe în prima parte a anului 2013, urmând să se apropie de finalizare în 2017 sau 2018.
Consorţiul japonez Padeco – Oriental Consultants şi Metroul SA din România realizează pregătirea, proiectarea şi supervizarea lucrărilor aferente acestui proiect.
Contractul în valoare de 66,6 milioane euro este finanţat printr-un credit al Băncii Internaţionale de Cooperare a Japoniei (JICA) şi prin contribuţii de la bugetul de stat.
Valoarea totală a investiţiei va fi de circa 800 milioane euro, iar magistrala va avea o lungime de 14 km, staţiile probabile fiind Pajura, Expoziţiei, Parc Herăstrău (terminal linia de tramvai 41), Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Băneasa Nord, Privighetorilor, Otopeni Sud, Otopeni Centru şi Aeroport Henri Coandă.
Reprezentanţii Metrorex au precizat că magistrala va avea o legătură directă cu magistrala Gara de Nord – Parc Bazilescu prin staţia Pajura, iar lucrările se vor derula în totalitate în subteran.
Memorandumul de finanţare cu JICA a fost semnat în 2010 de preşedintele Traian Băsescu, la Tokyo, ideea proiectului datând din anii ’90 când au început primele demersuri pentru realizarea acestuia. La începutul anului 2008 a fost realizat un prim studiu de fezabilitate, urmând ca acesta să fie revizuit de consorţiul Padeco – Oriental Consultants şi Metroul SA.
SURSA: Agerpres