Romtelecom continuă să atace surprinzător şi tăios pe piaţa telecom, lovind competiţia acolo unde o doare cel mai mult, respectiv segmentele-cheie aducătoare de venit. Prin reducerea de tarife şi reîmpachetarea serviciilor de voce, date şi TV, compania vrea să recåştige cota de piaţă pierdută. „Strategia noastră este de a deveni compania furnizoare de comunicaţii de date numărul unu de pe piaţa romånească“, a spus, pentru Capital, Yorgos Ioannidis, d
Romtelecom continuă să atace surprinzător şi tăios pe piaţa telecom, lovind competiţia acolo unde o doare cel mai mult, respectiv segmentele-cheie aducătoare de venit.
Prin reducerea de tarife şi reîmpachetarea serviciilor de voce, date şi TV, compania vrea să recåştige cota de piaţă pierdută. „Strategia noastră este de a deveni compania furnizoare de comunicaţii de date numărul unu de pe piaţa romånească“, a spus, pentru Capital, Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom, cu ocazia lansării noului concept de brand şi a noilor servicii. „Într-un an sau doi, cånd vei întreba pe oricine care este cel mai bun furnizor total de comunicaţii, ne dorim ca răspunsul să fie de fiecare dată Romtelecom“, a adăugat acesta.
În al doilea trimestru din 2008, venitul operaţional al Romtelecom a crescut cu 2,7% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior. Compania a reuşit să ţină sub control rata deconectărilor, menţinånd relativ stabil numărul de linii telefonice fixe în jurul a trei milioane de clienţi, „astfel încåt veniturile generate de noile servicii (internet broadband, date pentru segmentul de business, TV) să compenseze scăderea veniturilor din telefonia fixă tradiţională“.
Totuşi, scăderea şi mai accentuată a tarifelor, anunţată recent, va eroda din nou din profit, singura cale de compensare a acestei evoluţii fiind o eficientizare şi mai mare a structurii şi a operaţiunilor. În plus, prin tarife mai mici şi o îmbunătăţire a calităţii serviciilor, operatorul vrea să îşi crească semnificativ numărul de clienţi dincolo de masa critică ce asigură echilibrul dintre profit şi pierderi.
Săptămåna trecută, operatorul şi-a restructurat serviciile în patru divizii sub acelaşi brand, Romtelecom Voce pentru serviciile de telefonie, Romtelecom ClickNet pentru cele de internet ADSL, Romtelecom Dolce pentru TV şi Romtelecom Business Solutions pentru internet şi date destinate companiilor.
Operatorul a redus tarifele la apelurile internaţionale către Europa, SUA şi Canada la 2,7 eurocenţi pe minut în afara orelor de vårf şi la şapte cenţi pe minut în orele de vårf în schimbul unui abonament de 7,8 euro pe lună. Oficialii companiei susţin că astfel tarifele sunt „cu 87% mai bune decåt cele mai bune tarife de telefonie fixă de pe piaţă şi cu 97% mai bune faţă de cele mai scăzute tarife de telefonie mobilă“ pe segmentul apelurilor internaţionale. Aceste oferte au fost însoţite şi de un plan tarifar gratuit seara şi în weekend pentru serviciile de internet şi oferte speciale pentru clienţii IMM, prin care compania atacă segmentele de clienţi aducătoare de venit pentru Zapp şi operatorii de cablu şi cei mobili. „În cazul în care vom obţine licenţa la care am fost declaraţi cåştigători, vom lansa primele servicii – carduri de date – în jurul Crăciunului“, a afirmat Ioannidis. De asemenea, compania va anunţa săptămåna aceasta primele oferte comune Romtelecom-Cosmote care exploatează noua licenţă şi, potrivit unor surse interne, vor oferi în viitor şi servicii de telefonie fixă prin intermediul reţelei mobile de 410 MHz, intrånd în competiţie cu Vodafone şi Zapp pe acest segment.
O licenţă cu cåntec
Iată de ce pentru Romtelecom licenţa de telefonie mobilă adjudecată recent, dar vehement contestată de competitori, este importantă. Astfel, compania poate ajunge cu acoperirea dincolo de limitarea impusă de reţeaua sa fixă, una dintre cele mai slab dezvoltate ca întindere din Europa, puţin peste 50% din teritoriul ţării. Cu toate că afirmă că elaborarea ofertelor lansate recent nu a ţinut cont de eventualitatea cåştigării licenţei, prin faptul că o parte din reţea va fi gata în decembrie, compania arată că cel puţin spera într-o astfel de turnură. Licitaţia a fost contestată de ceilalţi operatori pe motivul că limita accesul tuturor operatorilor de pe piaţă. „Dincolo de miza comercială, este vorba de principii care se regăsesc în majoritatea ţărilor europene, potrivit cărora toţi operatorii au dreptul de a participa la proceduri de alocare de spectru“, explică oficialii Vodafone.
Autoritatea de reglementare (ANRCTI) spune însă că nimeni nu a împiedicat ceilalţi operatori să participe. „Pentru că actul normativ nu face în niciun fel referire la acţionarii acestor operatori, Romtelecom, Saudi Oger Ltd., dar şi France Telecom şi Vodafone Group Plc au putut lua parte la licitaţie. Alegerea de a participa a aparţinut operatorilor“, spune Liviu Nistoran, preşedintele autorităţii.
Yorgos Ioannidis, CEO, Romtelecom
3 mil. de linii de telefonie fixă este pragul la care s-a oprit declinul cotei de piaţă deţinute de Romtelecom. Pentru a recåştiga terenul, compania îşi va asuma pierderi în 2008