Controale ANAF: Milioane de ore nefiscalizate în industriile de ride-sharing și delivery

ANAF

Sursă: Dreamstime

Autoritățile din toată țara au luat la puricat companiile de ride-sharing și delivery. ANAF a descoperit că zeci de mii de şoferi lucrează la negru pentru UBER și Bolt şi milioane de ore nu au fost fiscalizate. Și la companiile de delivery gen Tazz și Glovo au fost descoperite probleme asemănătoare.

ANAF controlează firmele de ride-sharing

Autoritățile au început controale la nivel naţional în transportul alternativ şi curieratul cu mâncare. Cu această ocazie, ANAF a descoperit milioane de ore nefiscalizate. Au fost identificați, totodată, zeci de mii de şoferi care lucrează la negru.

Împreună cu Inspecția Muncii, Antifrauda a pornit o campanie de controale la nivel naţional. Vor fi verificări la nivel local în fiecare judeţ, a transmis Direcţia Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) scrie Profit.ro.

Campania vizează prioritar munca nefiscalizată prin intermediul platformelor de transport alternativ, cum sunt Uber şi Bolt. Dar şi activităţile de curierat la cerere cu produse alimentare în special, prin intermediul aplicaţiilor mobile, cum sunt Tazz şi Glovo.

Doar la firmele care lucrează cu aplicaţiile de transport alternativ, analiza de risc derulată de Antifraudă indică zeci de mii de şoferi cu muncă nefiscalizată.

30 de mii de șoferi nu apar

Controalele Antifraudă nu vizează aplicaţiile de transport alternativ. Sau curierat la cerere. Ci firmele care lucrează prin intermediul acestor aplicaţii. Analiza de risc derulată a indicat existenţa a circa 30.000 de şoferi care nu apar în acte. Numărul şoferilor a căror muncă este fiscalizată se ridică la aproximativ 18.000. Dar din analiză reiese existenţa a circa 48.000 de şoferi.

Similar, la activităţile de curierat la cerere, în special cu produse alimentare, analiza de risc relevă milioane de ore lucrate dar nefiscalizate.

În altă ordine de idei, potrivit COTAR, la adăpostul Legii transportului alternativ se ascund escrocherii pe care nimeni nu le controlează.

Confederația declară faptul că transportatorii autorizaţi din România au trecut inclusiv peste faptul că multe companii au funcţionat mult timp în afara legii.

„Aplicaţii neautorizate pentru comenzi de taxi şi ride-sharing, ce pot avea şi încasări şi pot plăti comisioane fără niciun fel de bază legală. Deşi COTAR a sesizat Ministerul Comunicaţiilor, în legătură cu mai multe aplicaţii neautorizate. Nimeni nu ştie în atribuţiile cărei instituţii intră aceste afaceri desfăşurate în afara cadrului legal. Transportatorii autorizaţi din România, în special taximetriştii, au trecut inclusiv peste faptul că mai multe companii au funcţionat timp de aproape 5 ani în afara legii. Ca apoi să li se dea o lege specială. Care dublează, de fapt, Legea taximetriei. Însă nu este cazul să mergem către o a treia lege, pentru aplicaţiile care nu vor să se supună niciunei legi, sfidând statul român şi Legea concurenţei”, susţine COTAR.