ANPC a luat Mega Image în colimator
ANPC (Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor) nu se joacă. Instituția a amendat cu 5,65 milioane de lei 500 de unități din lanţul Mega Image. În urma controalelor au fost constatate mai multe abateri de la legislație.
„(…) Au aplicat următoarele sancţiuni: 793 amenzi contravenţionale, în valoare totală de circa 5,65 milioane lei. 152 avertismente, oprire temporară de la comercializare până la remedierea deficienţelor constatate pentru produse în valoare totală de peste 35.000 lei. Oprire definitivă de la comercializare a produselor neconforme în valoare circa 1,2 milioane lei. Oprire temporară de la prestarea serviciilor, până la remedierea deficienţelor, pentru 31 de magazine. Propuneri de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru 12 magazine”, se arată în comunicatul ANPC.
Printre cele mai frecvente abateri s-au numărat neconcordanţe între preţul produsului la raft şi preţul acestuia la casa de marcat. Sau inducerea în eroare a consumatorilor, nefiind precizate pe eticheta de la raft ingredientele exacte conţinute. Nerespectarea regimului promoţiilor (comercializarea produselor ambalate multipack, fără a exista la vânzare produsul, pentru a se verifica preţul singular, neafişarea datei de început a promoţiei, lipsa informaţiilor cu privire la perioada de desfăşurare a promoţiilor), diferenţe între cantitatea netă marcată pe ambalaj şi cea reală a produsului, comercializarea unor produse cu termenul de valabilitate/data de minimă durabilitate expirat/expirată sau data-limită de consum/data durabilităţii minimale depăşită.
Au fost constatate și alte nereguli
Totodată, au fost constatate şi alte nereguli precum nerespectarea condiţiilor de depozitare, păstrare şi expunere la comercializare, schimbarea stării termice iniţiale a produselor, comercializarea unor produse alimentare care prezentau semne organoleptice de alterare şi comercializarea unor produse alimentare cu miros şi gust urât sau pete de mucegai.
„Suntem obligaţi să analizăm permanent de la calitatea legumelor şi fructelor, până la condiţiile de comercializare, inclusiv diferenţele de preţ ale produselor de la raft, la casa de marcat. Vrem, în felul acesta, să transmitem un mesaj ferm legat de tot ceea ce înseamnă drepturile consumatorilor. Din păcate, pare că nu reuşim să ne facem înţeleşi şi, permanent, sunt invocate abuzurile Autorităţii noastre când, de fapt, îşi doresc să mascheze realitatea. La ei acasă se poate să le respecte, la noi pare că nu”, a declarat Horia Constantinescu, preşedinte ANPC.