McDonald’s, împreună cu lanţurile de supermarketuri Rewe şi Edeka şi cu lanţul de retail Tschibo, face parte din Asociaţia pentru Educaţia Consumatorilor, care va începe în curând o campanie de educaţie în şcolile din întreaga ţară.
Şi, chiar dacă iniţiativa a fost susţinută de ministrul german pentru protecţia consumatorilor, Ilse Aigner, organizaţia pentru consumatori Foodwatch a spus că iniţiativa este un fel de ‘a pune lupul paznic la oi’. ‘În loc să stabilească în cele din urmă limite pentru mecanismul publicitar necontrolat în favoarea dulciurilor şi a mâncării junk pentru copii, doamna Aigner facilitează drumul spre şcoli pentru McDonald’s şi Edeka şi lasă pe seama acestora educaţia nutriţională din şcolile primare’, a declarat managerul adjunct al Foodwatch, Matthias Wolfschmidt.
El a spus că industria alimentară i-a învăţat deja pe copii obiceiuri nesănătoase de consum – un lucru cu care părinţii şi profesorii se confruntă în mod constant. ‘Edeka şi McDonald’s sunt experţi în ciocolată oferită la casă şi în mâncare junk şi, prin urmare, nu sunt parte a soluţiei, ci mai degrabă centrul problemei’, a afirmat el.
Aigner a respins criticile, spunând că un studiu a arătat că profesorii vor ca astfel de companii să se implice – atât timp cât acest lucru are loc în mod transparent şi neutru. Ea a precizat că subiectul conştientizării privind consumul este unul important pentru întreaga societate, iar studiile au relevat probleme serioase cu felul în care copiii şi tinerii se gândesc la ce au cumpărat.
Companiile menţionate susţin financiar această campanie. ‘Vrem consumatori care nu se tem să vorbească şi care sunt conştienţi de responsabilităţile lor şi de faptul că educaţia este o soluţie pentru aceasta’, a spus, într-un comunicat, Markus Mosa, vicepreşedinte al Asociaţiei germane de Retail.
Firmele implicate nu vor să exercite vreo influenţă asupra a ceea ce se predă în şcoli, a dat asigurări directorul executiv al Fundaţiei Germane pentru Protecţia Consumatorilor, Gerd Billen.
Sursa: Agerpres