Ilie Bolojan a susținut că situația ar fi implicat o schimbare neautorizată a direcției campaniei și a precizat că partidul nu ar fi folosit fondurile proprii pentru promovarea lui Călin Georgescu.
Ilie Bolojan spune că direcția campaniei ar fi fost modificată
Conform declarațiilor lui Ilie Bolojan, campania inițială a fost concepută pentru a promova un candidat cu un profil asemănător lui Nicolae Ciucă, dar și valorile tradiționale ale partidului. Hashtag-ul „#echilibrusiseriozitate” ar fi fost utilizat în această campanie. Totuși, la un moment dat, direcția acesteia ar fi fost modificată, iar mesajele campaniei au fost redirecționate către un alt slogan, „#echilibrusiverticalitate”, care l-ar fi susținut pe Călin Georgescu, candidat independent la alegerile prezidențiale din 2024.
„Ceea ce ați spus nu este corect, în sensul în care banii PNL nu au fost folosiți ca să îl promoveze pe Călin Georgescu. PNL a încercat, în perioada de precampanie, să creeze o așteptare pentru un candidat la funcția de președinte al României care să se suprapună profilului domnului Ciucă, pe de o parte, pe de altă parte a promovat valorile familiei tradționale, valorile susținte de PNL.
Problema e că cele două firme, Kensington și cealaltă care a făcut-o… deci se făcea un profil, dar pe parcursul acestei campanii se schimbase adresa unde te trimitea să te uiți. Această deturnare nu a fost făcută de firma Kensington. (…) Firma m-a informat și compania prin care PNL a derulat acest proiect a făcut plângere penală pentru această deturnare. Deci PNL nu a plătit, ca să ne înțelegem foarte bine, ci a fost deturnată spre alt profil de candidat”, a afirmat Bolojan la Digi24.
Bolojan a subliniat că această deturnare nu ar fi fost realizată de firma Kensington Communication, cea care a gestionat proiectul pentru PNL, ci ar fi rezultat dintr-o acțiune insidioasă de manipulare digitală. Firma ar fi informat ulterior partidul despre aceste nereguli și ar fi inițiat o plângere penală pentru a clarifica situația.
PNL ar fi fost afectat moral și financiar de această situație
Investigațiile derulate de ANAF ar fi descoperit că acțiunea de campanie „Echilibru și Verticalitate” ar fi fost finanțată din fondurile PNL. Firma Kensington Communication, contractată de partid, ar fi apelat la aproximativ 130 de influenceri prin platforma Fame Up pentru a distribui mesajele campaniei. Totuși, în urma modificării neautorizate a campaniei, aceștia ar fi promovat sloganuri care l-au susținut pe Călin Georgescu.
„Între un proiect care promova anumite lucruri și într-o parte finală care te trimitea la – echilibru și verticalitate, celălalt era echilibru și un alt cuvânt, în aceste chestiuni PNL nu are… Când se va finaliza această chestiune vom vedea care e situația. Ar fi fost o anormalitate ca în loc să ne promovăm valorile noastre, am fi făcut altceva. Dar în campanie uneori, așa cum se trollează… asta a fost însă o chestie insidioasă”, a completat Bolojan.
ANAF ar fi încheiat recent un control care a confirmat utilizarea fondurilor PNL pentru această campanie. În acest context, Kensington Communication a declarat că va colabora cu autoritățile pentru a investiga modul în care campania ar fi fost deturnată, susținând că mecanisme precum atacuri informatice sau clonarea campaniei ar fi fost utilizate.
Ilie Bolojan a afirmat că PNL ar fi fost afectat moral și financiar de această situație. Totodată, a susținut că partidul este nevinovat în ceea ce privește deturnarea campaniei. Liderul liberalilor a precizat că situația ar fi fost semnalată doar după încheierea campaniei și că se așteaptă clarificări oficiale din partea autorităților.