Dacă toate obiectivele și proiectele politice convenite pentru UE urmează să fie finalizate, o creştere minimă de 5% este necesară, comparativ cu bugetul 2013.
"Trebuie să punem capăt acestui obicei prost de a se angaja politic fără a dispune de finanțarea necesară (…) Reducerea bugetului UE nu este o opțiune viabilă pentru cei ca noi care cred într-o Europă competitivă", a declarat Salvador Garriga Polledo, responsabil pentru raportul privind bugetul de șapte ani, cunoscut sub numele de cadru financiar multianual (CFM) sau ca perspectivele financiare, raport elaborat de către Comisia specială privind provocările politice din Parlament.
Deputații europeni sunt de părere că înghețarea următorului CFM la nivelul din 2013 "nu este o opțiune viabilă". O creștere de cel puțin 5% peste nivelul din 2013 – conform propunerii deputaților – ar însemna că bugetul UE ar fi aproximativ 1,11% din venitul național brut (VNB) total al UE, peste estimarea de 1,06% pentru 2013.
Controverse pe tema înghețării bugetului UE
8 iunie 2011, 15:38
Ultima modificare în 8 iunie 2011, 18:38
Parlamentul European (PE) a lansat o provocare pentru statele membre care doresc să înghețe următorul buget pe termen lung al UE (2014 - 2020). Conform parlamentarilor europeni, aceste țări ar trebui să prezinte prioritățile la care vor să renunțe în consecința înghețării.
Etichete:
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Statul a cerut companiei Bechtel scăderea costului pe km
- Londra este cel mai vizitat oraș din lume
- Ford vrea să vândă opt milioane de autovehicule pe an în 2015
- Mihail Neamțu: „România nu stă atât de prost, dacă ne uităm la Europa”
- Ungaria, tot mai riscantă pentru investitori
- Maria Grapini: „Casa de Asigurări de Sănătate este o pacoste”
- Doru Lionăchescu: „Chinezii au trei axe de interes. Dacă nu le dăm proiecte mari nu vor veni în România”
- UPDATE: Plătim taxă ca să mergem pe autostradă
- Boagiu: Eu îmi amintesc în anul 2000, când am plecat din minister, am lăsat toate companiile cu 0 datorii
- Acte normative publicate în data de 7 iunie