Piederi, datorii, blocaje. Nu-i simplu să fii primul operator de călători pe calea ferată, aflat în ograda statului. Iar când nu-ți poți achita datoriile, lucrurile devin și mai complicate.
Potrivit unor reprezentanți din industria feroviară, Remarul 16 Februarie, care face parte din Transferoviar Grup, controlat de Călin Mitică (n.r. – companie care s-a retras din cursa pentru CFR Marfă cu o zi înainte de finalizarea procesului de privatziare) ar fi solicitat blocarea conturilor CFR Călători în contul unor datorii comerciale de circa 17 milioane de lei.
”Este vorba de niște achiziții de material feroviar, din 2011”, au spus ei. Altfel, CFR Călători a estimat pierderi de 427 milioane de lei în 2013, potrivit proiectului de buget publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor.
Compania precizează că, faţă de rezultatul negativ preliminat pentru 2012, de 471 milioane de lei, în 2013 se va obţine o reducere a pierderilor de 44 milioane de lei.