Lucrările la cei 24 km ai autostrăzii Sebeş – Turda, unde contractul a fost semnat în urmă cu aproape 6 ani, în 2014, sunt rămase mult în urmă. Şantierul este al grecilor de la Aktor, însă acum se pare că aceştia ar fi blocat conturile CNAIR (Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere).
Firma din Grecia încearcă astfel să forţeze încasarea unor despăgubiri în valoare de 146 milioane de lei, câștigate la Curtea de Arbitraj de la Paris în această primăvară, pentru un contract de reabilitare a unei porţiuni de 41 km din Drumul Naţional 6, între Domașnea și Caransebeș. Respectivul contract s-a derulat în perioada 2005-2011, iar finanțarea a fost asigurată prin fonduri ISPA pre-aderare, notează G4Media.
CNAIR a atacat cu acţiune în anulare la Curtea de Apel Bucureşti decizia Curţii de Arbitraj de la Paris. Firma elenă nu a mai aşteptat decizia instanţei şi a luat decizia de a pune poprire pe conturile CNAIR.
Pe de altă parte, grecii de la Aktor ar putea deveni şi ei datori către Compania de Drumuri, având în vedere că nu au terminat nici acum lucrările începute în urmă cu mai bine de 5 ani la lotul 2 al autostrăzii Sebeș – Turda, între Sântimbru și Aiud. În aceste condiţii, CNAIR are dreptul de a aplica firmei elene penalități de până la 15% din valoarea contractului.
Aktor este acum la un grad de finalizare a lucrărilor pe lotul 2 al autostrăzii Sebeș-Turda de 72,8%. Şantierul ar trebui să se închidă la început de decembrie, transmite CNAIR, însă acesta este un termen greu de respectat.
Grecii de la Aktor au probleme şi pe lotul 3 al Autostrăzii de Centură Sud (Autostrada 0). Firma a primit deja o penalizare de un million de lei de la CNAIR, deoarece au întârziat cu predarea proiectului tehnic.
„Întârzieri majore înregistrate în perioada de proiectare. Conform contractului, antreprenorul ar fi trebuit să fi predat Proiectul pentru Autorizația de Construire (PAC) și Proiectul Tehnic de Execuție (PTE) și să fi obținut aprobarea și Autorizația de Construire la data de 23 mai 2020. În prezent (luna august) se află la declarația de proiectare, revizia G”, potrivit unui document oficial al CNAIR.