cora România intră pe piaţa mall-urilor cu trei proiecte în Constanţa, Braşov şi Bacău

Compania Romania Hypermarche, operatorul lanţului de hypermarketuri cora, pregăteşte dezvoltarea a trei mall-uri pentru următorii doi ani în Constanţa, Braşov şi Bacău, proiecte ce vor atrage o investiţie ce se apropie de 300 mil. euro.

Francezii au investit în ultimii doi ani 50 mil. euro în achiziţia a 40 ha de teren în România. La Constanţa, oraşul care va găzdui primul mall cora, terenul are o suprafaţă de 5 ha pe care va fi desfăşurat un centru comercial în suprafaţă de 150.000 mp. Valoarea de investiţie în acest proiect se ridică la 100 mil. euro, bani asiguraţi de divizia de investiţii a cora, denumită cora Invest din Franţa.
„Noi operăm multe mall-uri în vestul Europei, dar nu avem niciunul în România. La Constanţa va fi primul şi pe viitor vom continua să ne dezvoltăm. La începutul lui 2012 vom începe lucrările concomitent la Braşov şi Bacău. Proiectele vor fi similare, cu amendamentul că cel din Bacău va fi puţin mai mic“, a declarat Philippe Lejeune, director general cora România.
Retailerul are rezervaţi deja 8.500 mp în Constanţa, însă pe lângă hypermarket vor mai exista alte 150 de magazine ce vor ocupa circa 25.000 mp, cinematografe pe 3.000 mp, food court de 3.600 mp şi 1.500 locuri de parcare.
Proiectul denumit Corall va fi inaugurat în semestrul doi al anului viitor, iar de închirierea sa se ocupă CB Richard Ellis.
„Simţim că economia se va relansa anul viitor şi e un plan bun să avem lansat mall-ul pentru acea perioadă. Lucrăm deja la fundaţie în Constanţa“, a menţionat Lejeune.
Mall-urile din viitor
Retailerul francez a cumpărat în Braşov fabrica Hidromecanica, în suprafaţă de 4 ha, contra sumei de 13 mil. euro. Tot o fabrică, dar de textile, are şi la Bacău. Lejeune a anunţat faptul că în câteva săptămâni va obţine autorizaţia de demolare în Braşov şi speră să obţină şi permisele de construcţie cât mai repede în ambele locaţii. Planurile francezilor nu se opresc doar la mall-uri, ei vor să construiască şi un hotel pe terenul de la Braşov, însă caută un partener care să se ocupe de dezvoltarea acestei componente.
Chiar dacă în alte ţări retailerul are dezvoltate şi facilităţi rezidenţiale, deocamdată nu este interesat de acest segment.
Operatorul cora România mai deţine două terenuri şi în Bucureşti, unul pe soşeaua Alexandriei şi altul în Jilava. Directorul companiei consideră că aceste loturi sunt potrivite pentru mici centre comerciale de proximitate, care să deservească nevoile cartierului, singurele proiecte comerciale care mai pot supravieţui în Capitală.
Romania Hypermarche pregăteşte pentru 18 martie deschiderea unui nou centru comercial propriu la Drobeta Trunu Severin, iar pentru septembrie un hypermarket cora în cadrul proiectului Galleria Arad, dezvoltat de Globe Trade Centre.
Lanţul cora, marcă a România Hypermarche, care face parte din grupul Louis Delhaize, a intrat în România în 2003 şi are cinci unităţi în România, trei în Bucureşti, una în Baia Mare şi alta în Cluj-Napoca.