Potrivit Clarkson Research Services, în primele şase luni ale acestui an, şantierele navale sud-coreene au primit comenzi pentru 224 de nave totalizând 8,92 milioane CGT (compensated gross tons), aproximativ 53,2% din totalul global. În aceeaşi perioadă, şantierele navale din China au primit comenzi pentru 257 de nave, totalizând 5,17 milioane CGT.
Firma de cercetare susţine că valoarea noilor nave comandate în primul semestru şantierelor sud-coreene s-a cifrat la 31,4 miliarde de dolari, comparativ cu 8,8 miliarde de dolari pentru rivalii chinezi.
În 2003, Coreea de Sud a devenit cel mai mare constructor de nave, devansând Japonia la trei categorii cheie: volumul navelor, calendarul livrărilor şi noi comenzi. În 2009 şi 2010, însă, şantierele navale din China le-au devansat pe cele din Coreea de Sud, graţie preţurilor scăzute. În schimb, firmele din Coreea de Sud au continuat să se concentreze pe nave cu valoare adăugată mare, cum sunt cele care transportă gaz natural lichefiat (LNG) şi facilităţile offshore.
De exemplu, în prima jumătate a acestui an, patru şantiere navale din Coreea de Sud (Hyundai Heavy Industries Co., Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co., Samsung Heavy Industries Co. şi STX Offshore & Shipbuilding Co.) au primit comenzi pentru 25 de nave LNG, în condiţiile în care la nivel mondial au fost comandat 29 de astfel de nave.
SURSA: Agerpres