„Această acțiune demonstrează că tehnologiile inovatoare pentru condusul autonom pot fi utilizate pentru a transformă sectorul transporturilor și al logisticii”, a declarat Maik Ziegler, Ph.D., Director of Commercial Vehicle R&D Strategy Group la Hyundai Motor Company. „În această fază este nevoie de conducătorul auto doar pentru a controla manual autovehiculul în diverse situații, dar cred că vom atinge curând nivelul 4 de automatizare.”

Obiectivul Hyundai este de a investi permanent în infrastructură și de a continuă testele, pentru dezvoltarea și comercializarea acestei tehnologii într-un timp cât mai scurt. Pentru această demonstrație, Ministerul Infrastructurii și Transportului din Coreea de Sud (MOLIT) a emis, în premieră, o licență temporară de transport autonom pentru un camion de mare tonaj. Testarea a fost realizată pe un traseu de 40 de kilometri, pe drumul public (secțiunea de transport pe care Hyundai Glovis – companie de logistică parte a grupului Hyundai – Kia Automotive – transporta componentele din portul Incheon), care a fost parcurs într-o ora, fiind respectată cu strictețe limita de viteză de 90 km/h impusă pe această ruta.

Camionul Hyundai Xcient cu semiremorcă, fără încărcătură, este dotat cu un sistem avansat de navigație autonomă, având în vedere că este de aproximativ 3,5 ori mai lung, de 1,4 ori mai lat și de 9,2 ori mai greu decât un sedan. Hyundai Xcient dispune de senzori similari cu cei utilizați pentru sedanurile autonome, dar și de 10 senzori optimizați pentru camioanele de mare tonaj (inclusiv trei camere amplasate în față, lateral și spate, două radare față și spate și unul pentru unghiul de bracaj al semiremorcii) care analizează în timp real schimbarea unghiului dintre camion și semiremorcă, pentru stabilitate în viraje foarte strânse. Informațiile acumulate de fiecare senzor se află în strânsă legătură cu harta HD și sunt transmise către calculatorul de bord pentru localizare. În funcție de situație, acesta controlează cu acuratețe viteză, direcția și frânarea. În plus, a fost implementat și un nou sistem de control al direcției (MAHS: Motor Assist Hydraulic Steering), dezvoltat de către Hyundai Mobis. MAHS dispune de un mecanism precis care controlează unghiul de direcție în funcție de decizia luată de unitatea de comandă electronică, acest aspect minimizand efortul necesar pentru conducerea autovehiculului. Caracteristici precum sistemul de asistență la coliziune frontală (FCA), pilotul automat inteligent (SCC) și sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare (LDW) sunt disponibile opțional pentru Hyundai Xcient.  
Hyundai se concentrează pe dezvoltarea tehnologiilor necesare deplasării vehiculelor în convoi, având planuri de comercializare a acestor sisteme începând din anul 2020.

 

Numărul pierderilor în urmă accidentelor în care sunt implicate camioanele crește în fiecare an. Conform statisticilor oferite de Agenția Naționale de Poliție din Coreea, camioanele sunt implicate în 10,8% dintre accidentele produse anual, rată mortalității fiind de 3,7 %, comparativ cu 1,9 % în cazul altor accidente. Șoferii de camion călătoresc frecvent pe distanțe lungi pe timpul nopții, oboseală acestora fiind cauza numeroaselor accidente. Tehnologia de condus autonom implementată pe vehicule comerciale va contribui și la reducerea acestora.

În 2017, Hyundai Ioniq a încheiat cu succes testele de condus autonom de nivelul 4, în timp ce, anul acesta, cu ocazia Jocurilor Olimpice de Iarnă de la Pyeongchang, Nexo și Genesis G80 au parcurs un traseu de 190 km tot la nivelul 4 de condus autonom.