‘În primul rând este nevoie de investiţii în infrastructura turistică şi cea a serviciilor medicale, iar a doua componentă foarte importantă care nu trebuie să lipsească este promovarea. Pentru investiţia în infrastructură este nevoie de sprijinul statului, iar noi, patronatele, vom cere în continuare facilitarea parteneriatului public privat. Nici statul nu are suficient buget pentru investiţii, însă componenta privată a industriei turismului poate şi doreşte să se implice, de aceea trebuie sprijinit PPP. Este un exerciţiu pe care trebuie să-l stimulăm şi din partea autorităţilor publice, atât locale cât şi centrale, dar şi din partea industriei private’, a spus Corina Martin, cu prilejul deschiderii conferinţei internaţionale privind turismul de sănătate.
Preşedintele ANAT a subliniat că România trebuie să se concentreze pe ambele componente – atât cea de investiţii în infrastructura turistică, cât şi cea de promovare. În acest context, ea arătat un atu foarte important pentru România este organizarea, la Bucureşti, a conferinţei internaţionale privind turismul de sănătate.
În ceea ce priveşte promovarea, Corina Martin a spus că în strategia de promovare a brandului turistic al României este prezentă această componentă balneo şi şi-a exprimat speranţa că ea va fi promovată mai agresiv, mai puternic şi cu mai mult sprijin din partea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului pentru industria turistică, pentru hotelieri şi turoperatorii care vând şi promovează turismul medical, astfel încât România să fie mai cunoscută ca destinaţie turistică balneară.
Referitor la tarifele practicate de hotelierii din România, Corina Martin a menţionat că nu acestea sunt o problemă, ci raportul între ceea ce plătesc turiştii şi ceea ce primesc aceştia.
‘Nu tarifele ar fi o problemă. Aţi văzut că, deşi Mamaia este cea mai scumpă staţiune de pe litoral, se vinde prima, sezonul începe mai devreme şi se termină mai târziu la Mamaia. Nu tariful spune foarte mult unui turist atunci când decide să plece în vacanţă, ci ceea ce primeşte pentru banii pe care i-a plătit. Deci, raportul între tariful plătit pentru vacanţă şi serviciile pe care le primeşte – calitate, ospitalitate, atractivitatea destinaţiei – pentru că ştim că avem staţiuni balneare, avem resurse balneare fantastice, dar din păcate staţiunile nu arată aşa cum ne-am dori cu toţii şi la un nivel decent comparativ cu alte destinaţii europene. Din păcate, parteneriatul public-privat a funcţionat mai puţin în ultimii ani în România şi cred că este timpul să pornim motoarele ca, într-adevăr, să transformăm această resursă fantastică pe care o are România într-un potenţial capital de imagine de destinaţie balneară în lume’, a încheiat şeful ANAT.
Sursa: Agerpres