Cu ce vă ocupați, când a fost fondat business-ul?
Business-ul a fost înființat în 2006 și totul a pornit de la doi tineri îndrăgostiți, care își căutau un inel de logodnă. Cei doi tineri erau chiar proprietarii magazinului, care nu au găsit un inel potrivit, pe care să îl poată cumpăra cu bugetul mic pe care îl aveau la dispoziție.
Cum și-au dat seama că multe alte cupluri sunt în aceeași situație, au pus bazele acestui business, iar în timp gama s-a extins. Acum avem peste 5.000 de articole în ofertă și, în plus față de bijuterii, comercializăm și accesorii din piele, etuiuri, genți, poșete, portofele de bărbați.
În timp baza de clienți s-au extins, iar oferta s-a dezvoltat cu produse care le permit oamenilor să se bucure de accesorii frumoase, care, așa cum spune și sloganul nostru, îi ajută să se simtă speciali și să fie cine for ei, fiind potrivite pentru orice tip de personalitate.
Cum a evoluat domeniul dvs. de activitate în ultimii 2 ani? Cum v-au fost afectate operațiunile de pandemie?
Businessul nu a fost afectat în sens negativ – a fost o perioadă în care clienții au conștientizat că online-ul este o zonă sigură pentru a face cumpărături, iar mulți dintre clienții din offline au făcut primii pași în online.
Cumva, s-a deschis apetitul pentru cumpărături online, iar oamenii au deveni mai deschiși și au avut mai multă încredere să cumpere online și produse mai valoroase, pe care le-ar fi ales, în mod tradițional, de la un magazin fizic.
Care sunt cele mai comandate produse?
Cele mai comandate produse sunt bijuteriile din argint și accesoriile de piele. Argintul rămâne însă cel mai căutat produs. Business-ul a pornit de la un inel, dar acum cerceii, inelele, lănțișoarele, brățările din piele și inox sunt la mare căutare și credem că multe dintre comenzile pe care le primim sunt, de fapt, cadori.
Brățările din piele sunt exclusiv pentru bărbați și avem mulți clienți care comandă recurent produsele din colecțiile noi. Fiindcă aceștia revin pentru cumpărături, observăm o tendință de creștere a numărului bărbaților preocupați de modă.
Avem și o gamă specială de cadouri care este, de asemenea, la foarte mare căutare. Pentru a-i crește vizibilitatea am investit mult în fotografii și în dezvoltarea unui conținut de calitate – pe cumpărători îi interesează, de exemplu, să vadă foarte bine compartimentările genților sau portofelelor.
Curele sunt, de asemenea, printre cadourile pe care doamnele preferă să le ofere, iar prețul pleacă de la 70 de lei pentru un astfel de dar. Prețul unui portofel de piele pleacă de la 80 de lei și poate ajunge până la 140 de lei. În general doamnele aleg culori neutre, fiindcă sunt mai ușor de asortat, dar când vine vorba despre portofele, sunt la mare căutare și cele mai colorate.
Indiferent de produsul ales, noi livrăm foarte repede comanda – de obicei comenzile pleacă de la noi în aceeași zi, cu excepția weekend-urilor și a scurtelor perioade de vacanță, când mai apar anumite întârzieri.
Cum s-a schimbat comportamentul consumatorului în piața în care activați în ultimii ani?
Oamenii au mai multă încredere să cumpere online și sunt siguri că vor primi exact ceea ce comandă. Este mai degrabă o schimbare de generații, nu este vorba despre tendințe.
Generația tânără are și alte preferințe în materie de bijuterii – de exemplu, nu se mai cumpără bijuterii opulente, mari, ci oamenii tind să aleagă bijuterii mici, finuțe, cu cristale, care sunt și mai ieftine și care pot fi asortate mai ușor.
Coșul mediu a rămas cam la aceeași valoare în ultimii ani, în jur de 150 de lei, și tindem să credem că aceasta este puterea de cumpărare.
Există trenduri în piața bijuteriilor? Existe produse care înainte de pandemie se vindeau foarte bine, dar nu mai sunt la fel de căutate în prezent?
Se vând mai bine cerceii și inelele, produsele care pot fi oferite cadou și care nu au mărime.
Femeile rămân cochete și caută bijuterii care să le pună frumusețea în valoare. Oamenii preferă bijuterii ieftine, fiindcă preferă să le schimbă mai des.
Care sunt modalitățile prin care un client poate verifica veridicitatea produsului cumpărat, dacă are dubii legate de el?
Bijuteriile din argint sunt marcate cu 925 și pot fi verificate la ANPC sau în centre autorizate. Pentru a fi verificat, un produs trebuie să fie dus fizic la un an astfel de centru.
Online, clienții au la dispoziție o perioadă de retur, deci au tot timpul necesar să vadă produsele și să le testeze dacă au vreo îngrijorare. Cu toate acestea, noi nu prea avem retururi – semn că oamenii sunt mulțumiți că primesc fix ceea ce au comandat.
Care sunt sfaturile pe care le acordați clienților atunci când vin în magazin și caută bijuterii, însă nu sunt 100% siguri de ce vor?
De când a început pandemia ne-am mutat exclusiv online, iar modul în care operează online-ul îi ajută pe clienți să facă o alegere. Sunt multe filtre – pot alege piatra, mărimea, culorile și pot defini un buget, iar platforma va afișa doar produsele care corespund dorințelor lor.
În magazin este mai greu să iei o decizie fiindcă sunt multe produse expuse, dar filtrele din online funcționează bine și îi ajută să navigheze spre ce își doresc.
Cum au evoluat veniturile companiei în ultimii ani, în perioada pandemică?
Ne menținem cam la același nivel în ultimii ani.
Ce canale de vânzare folosiți?
Vindem exclusiv online pe site-ul propriu și pe eMAG Marketplace. Ne dorim să vindem și cross-border și am vrea să testăm în Ungaria și tot prin eMAG Marketplace vrem să facem acest pas.
eMAG generează cam 10-15% din venituri și e un canal important, dar site-ul nostru, www.bespecial.ro este principalul punct în care interacționăm cu clienții.
Folosiți eMAG Genius și livrarea la easybox? Cum influențează vânzările?
Folosim easybox, iar integrarea în Genius este următorul pas, dar acum avem o abordare pe termen scurt, fiindcă pandemia ne-a învățat că trebuie să fim flexibili. Ne dorim să creștem și să diversificăm gama de produse, dar facem asta treptat.
La easybox este mai mare rata de ridicare a comenzilor și am observat și o creștere a volumelor pentru comenzile livrate în locker, semn că oamenii au nevoie de flexibilitate și se bucură să preia comanda atunci când au timp. Clienții eMAG sunt deja familiarizați cu easybox și acesta deja devine integrat în rutina de cumpărături.
Care sunt obiectivele dvs. pentru anul 2022?
Ne dorim să creștem cât ne lasă piața vrem să diversificăm gamele de produse pentru a răspunde unor nevoi cât mai mari.
Căutăm parteneri noi și ne adaptăm la noile cerințe și la dorințele noii generații, iar acum suntem în căutarea unor produse cu simboluri speciale – copacul vieții și infinitul sunt printre cele mai căutate, dar și a unor pietricele deosebite.