Anunţurile legate de produse care pretind că previn sau vindecă infectarea cu COVID-19 au fost înlăturate de pe principalele platforme online, în urma verificărilor Comisiei Europene şi autorităţilor UE pentru protecţia consumatorilor, anunţă preşedintele PMP, europarlamentarul Eugen Tomac.
„Comisia Europeană şi autoritaţile #UE pentru protecţia consumatorilor efectuează verificări pentru a proteja consumatorii de înşelătorii online. Prin cooperarea dintre autorităţile #UE şi principalii actori ai pieţelor digitale, anunţurile legate de produse care pretind că previn sau vindecă infectarea cu COVID-19 au fost înlăturate de pe principalele platforme online”, scrie, vineri, Tomac pe Facebook.
Potrivit liderului PMP, peste 200 de milioane de anunțuri legate de coronavirus au fost blocate la nivel mondial de Google.
„Google a raportat blocarea sau eliminarea a peste 200 de milioane de anunţuri legate de coronavirus la nivel mondial în ultimele luni, eBay a raportat blocarea sau eliminarea a peste 31 de milioane de listări care au încălcat politicile lor privind coronavirusul, iar Facebook a declarat eliminarea a cel puţin 2,3 milioane de părţi de conţinut de pe Facebook şi Instagram legate de coronavirus la nivel global, 27.000 fiind eliminate în UE în luna mai”.