UPDATE
Ministrul Muncii a criticat incidentul în care conducerea unei Case de Pensii din Bucureşti a decis închiderea instituţiei, explicând că efectul a fost aglomerarea oficiilor de Poştă, situaţie care a crescut riscul de îmbolnăvire la oficiile poştale.
„Este inadmisibil să se închidă Casele de Pensii, aşa cum am aflat că s-a întâmplat la Bucureşti. Cer public preşedintelui Casei Naţionale de Pensii Publice să ia măsuri, până la demiterea conducerii Casei de Pensii a Municipiului Bucureşti, respectiv a Caselor de Pensii din sectoare. Nu avem cum să pasăm responsabilitatea de la o instituţie la alta. Ceea ce s-a întâmplat în Bucureşti a făcut ca pensionarii să fie trimişi de la Casa de Pensii, unde nu se mai lucrează decât pentru acordarea ajutoarelor de înmormântare, către Poştă, acolo unde angajaţii oficiilor poştale au fost expuşi unei situaţii de aglomerări de persoane la coadă, ceea ce în mod evident nu face decât să sporească riscul de contaminare prin faptul că în oficiile poştale este în acest moment aglomeraţie. Nu aceasta este soluţia”, a declarat Violeta Alexandru.
Ştire iniţială
Casele de pensii şi-au suspendat activitatea cu publicul. Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP) a anunţat recent că a suspendat activitatea cu publicul atât la sediul central, cât şi la sediile teritoriale din motive de siguranţă medicală legate de răspândirea coronavirusului.
Din motive de siguranţă medicală, legate de prevenirea răspândirii şi infectării cu coronavirus, Casa Naţională de Pensii Publice anunţă că activitatea de audienţe, atât la sediul central cât şi la sediile Caselor teritoriale de pensii, va fi suspendată începând cu data de 11.03.2020 şi până pe data de 31.03.2020, urmând ca, în funcţie de evoluţia situaţiei, să fie anunţate alte decizii, anunță CNPP într-un comunicat.
Varianta de rezervă aleasă de instituție
În acest scop, vor fi popularizate datele de contact (telefon, adresa de e-mail) ale instituţiei (CNPP şi case teritoriale) şi va fi dezvoltată activitatea de relaţii cu publicul la distanţă, după cum urmează:
- prin alocarea unui număr suplimentar de personal care să răspundă la numerele de telefon alocate acestui tip de activitate;
- prin desfăşurarea acestei activităţi pe toată durata zilei de lucru.
Aceste măsuri nu se aplică următoarelor tipuri de servicii:
- depunerea, respectiv ridicarea de documente la/de la sediul instituţiei;
- solicitarea ajutoarelor de deces;
- activitatea de expertiză medicală;
- alte situaţii excepţionale, urgente.
Pentru aceste situaţii de excepţie, vor fi luate următoarele măsuri minimale:
- păstrarea unei distanţe de cel puţin un metru între solicitant şi funcţionarul public de la ghişeu, precum şi între publicul aflat în sediul instituţiei;
- asigurarea unui aflux controlat al publicului în spaţiile închise ale caselor teritoriale de pensii.
Pentru celelalte tipuri de servicii recomandăm să se apeleze la poştă (letrică sau electronică), iar acolo unde se impune depunerea unor documente originale, cererea şi documentele în cauză vor fi transmise în regim de scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Începând cu aceeaşi dată, se suspendă activitatea de la punctele de lucru ale caselor teritoriale de pensii (acolo unde acestea există), cu excepţia primirii de dosare. Datele de contact ale persoanele care se ocupă de Relaţii cu Publicul pot fi descoperite AICI.