Cosmeticele romanesti au pierdut clientii cu bani,dar au succes la cei cu venituri mici

Pe piata cosmeticelor, concurenta a devenit nemiloasa dupa 1990, cand mari companii transnationale au inceput sa vanda in Romania si sa cheltuiasca sume impresionante pentru campanii publicitare agresive. In aceste conditii, fabricile autohtone au fost nevoite sa faca mari eforturi pentru a supravietui.Profesionistii sunt "racolati" din domenii adiacente, care, in opinia unor interlocutori, ar trebui contopite intr-unul singur. Cu alte cuvinte, este necesar ca un creator de produse cosmetice sa

Pe piata cosmeticelor, concurenta a devenit nemiloasa dupa 1990, cand mari companii transnationale au inceput sa vanda in Romania si sa cheltuiasca sume impresionante pentru campanii publicitare agresive. In aceste conditii, fabricile autohtone au fost nevoite sa faca mari eforturi pentru a supravietui.
Profesionistii sunt „racolati” din domenii adiacente, care, in opinia unor interlocutori, ar trebui contopite intr-unul singur. Cu alte cuvinte, este necesar ca un creator de produse cosmetice sa aiba cunostintele profesionale ale chimistului, farmacistului, botanistului, microbiologului si dermatologului, plus notiunile uzuale de marketing. Alte voci sustin insa ca produsul cosmetic va fi intotdeauna o opera colectiva, la care concura mai multe profesii.
La inceputurile activitatii, cele doua fabrici cu traditie din Romania, Farmec Cluj-Napoca si Miraj Bucuresti (actualmente Gerovital Cosmetics SA), isi formau specialistii la firme renumite din strainatate, cum ar fi Rubinstein sau L’OrA