Cei mai importanţi şapte producători locali de cosmetice sunt câştigătorii crizei: au terminat anul trecut cu profit şi chiar şi-au crescut cifrele de afaceri. Ce reţetă au folosit? Producătorul clujean Farmec a anunţat că, în primul semestru, afacerile sale au crescut cu 10%, la 46,7 milioane lei. Aceasta după ce compania a trecut foarte bine şi de dificultăţile anului 2009, când scăderea înregistrată de business a fost de numai patru procente. Acelaşi lucru se poate spu
Cei mai importanţi şapte producători locali de cosmetice sunt câştigătorii crizei: au terminat anul trecut cu profit şi chiar şi-au crescut cifrele de afaceri. Ce reţetă au folosit?
Producătorul clujean Farmec a anunţat că, în primul semestru, afacerile sale au crescut cu 10%, la 46,7 milioane lei. Aceasta după ce compania a trecut foarte bine şi de dificultăţile anului 2009, când scăderea înregistrată de business a fost de numai patru procente. Acelaşi lucru se poate spune şi despre ceilalţi producători autohtoni, afacerile acestora fiind foarte stabile, unele chiar în creştere.
„În 2009, piaţa şi-a încetinit ritmul de creştere, însă schimbările nu au fost esenţiale. Am văzut un consumator mai raţional şi mai atent la raportul preţ-calitate, la promoţii şi la credibilitatea brandurilor, care însă nu a renunţat la cosmetice“, spune Horea Turdean, director de marketing şi vânzări la Farmec. „Prima jumătate a acestui an a adus, în schimb, scăderi pe piaţă, printr-o reducere a consumului, determinată de contextul economic imprevizibil şi de scăderea puterii de cumpărare“, completează el. Compania îşi menţine însă obiectivele de creştere atât a cifrei de afaceri (cu 5%), cât şi a exporturilor (de la 10%, ponderea pe care acestea o au acum în vânzările companiei).
Accent pe produse naturale şi preţuri mici
Şi afacerile Hofigal, producător al cărui acţionar majoritar este Ştefan Manea, au crescut anul trecut cu 8%, ajungând la 27,39 milioane lei. Compania pune mai mult accent pe produsele naturale, având 35 de hectare de teren cultivate cu plante medicinale, dar şi un lanţ propriu de 12 farmacii.
Iar Elmi Prodfram, producătorul mărcii Elmiplant, firmă deţinută de compania elenă Sarantis, şi-a crescut uşor cifra de afaceri, de la 9,76 milioane lei în 2008 la 10,38 milioane lei anul trecut, înregistrând şi un profit de 0,76 milioane lei. Rezultatele producătorului Gerocossen sunt similare: cifra de afaceri a crescut de la 9,98 milioane lei, în 2009, la 10,76 milioane lei anul trecut, profitul înregistrat în 2009 fiind de 1,6 milioane lei.
Profituri generoase