Cosmote România a anunţat rezultatele financiare pentru anul fiscal 2012, încheiat la 31 decembrie 2012, conform indicatorilor de performanţă raportaţi astăzi de către OTE Group. În 2012, Cosmote şi-a menţinut creşterea susţinută pe segmentul de clienţi business. Astfel, în T4 2012, segmentul business a crescut cu 32% versus T4 2011, la acesta adăugându-se clienţi majori, precum Proges sau Leonardo.
Numărul total de clienţi ai Cosmote România, inclusiv Zapp, s-a situat la aproximativ 6,3 milioane la sfârşitul anului 2012, numărul de abonaţi crescând până la 24,8%. Baza de clienţi 3G a crescut cu 7% versus T4 2011, reflectând eforturile companiei în zona serviciilor de date.
La finalul lui 2012, cota de piaţă a Cosmote România era de aproximativ 24,5%. În pofida contextului economic dificil, veniturile au rămas stabile comparativ cu 2011 (468,2 milioane euro), la valoarea de 462,8 milioane euro. Marja proforma EBITDA (câştiguri operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a crescut cu 4,4 puncte procentuale, la 25,8% versus 2011, reflectând îmbunătăţiri operaţionale semnificative. Valoarea EBITDA s-a ridicat la 119,5 milioane euro, crescând cu 19,4% comparativ cu anul anterior.
ARPU (Venitul mediu per utilizator) pentru 2012 s-a menţinut în linie cu cel din anul 2011.
“Pentru noi, 2012 a fost un an al premierelor, prin lansarea unor planuri tarifare care au spart tiparele, continuând să ne concentrăm totodată pe proiectarea de produse şi servicii fiabile şi pe o experienţă de utilizare de excepţie. Aşadar, în 2012 ne-am consolidat amprenta pe piaţă, crescând susţinut EBITDA şi baza de clienţi business. Furnizând conectivitate şi servicii pentru societatea informaţională, contribuim activ la trecerea României către economia digitală. În această privinţă, păstrând întotdeauna în centrul atenţiei experienţa clienţilor, ne îndreptăm gradual către 4G, următorul nivel în tehnologie”, spune Stefanos Theocharopoulos, Chief Executive Officer Cosmote România.
La sfârșitul lunii decembrie 2012, COSMOTE România oferea viteze de descărcare de până la 43,2 Mbps pentru Internetul mobil în 74 de oraşe importante din ţară, reprezentând peste 41% din populaţie. Mai mult, clienţii se puteau bucura de viteze de până la 21,6 Mbps în tehnologia HSPA+, în 147 de oraşe din ţară. În total, serviciile 3G acoperă în prezent peste 73% din populaţia României.
Cosmote România investeşte constant în dezvoltarea lanţului său de distribuţie naţională, care consta, la finalul lui 2012, în aproximativ 550 de puncte de vânzare în întreaga ţară.
Grupul OTE a avut anul trecut venituri de 1,13 miliarde de euro. Grupul a înregistrat venituri în scădere cu 9,1% în trimestrul patru al anului trecut, față de 10,2% în trimestrul anterior. Situația economică dificilă din Grecia a afectat performanța grupului, însă factorul determinant care a dus la scăderea veniturilor a fost reducerea tarifelor de interconectare.
Datoria grupului a fost redusă cu un milliard de euro, adică 25,4%, față de decembrie 2011, ajungând sub pragul de 2,9 miliarde de euro.
"În piețele extrem de provocatoare pentru noi ne-am îndeplinit toate obiectivele înainte de termen. Am avut un profit operațional sănătos, în ciuda veniturilor în scădere, ne-am întărit structura financiară și am redus datoria”, a declarat Michael Tsamaz, președinte și CEO OTE.
La finalul anului 2012, OTE Group a furnizat servicii de telecomunicaţii pentru aproximativ 20,4 milioane de clienţi din Europa de Sud-Est.