Mii de persoane din judeţele Buzău şi Vrancea beneficiază de ajutoare oferite de cele două companii, care constau în alimente şi alte bunuri care vor fi livrate chiar şi cu elicoptere în zonele cele mai izolate, toate acestea pentru a le asigura confort şi ajutor în această perioadă dificilă.
Primele patru elicoptere încărcate cu alimente şi materiale de prim ajutor au plecat joi din Strejnic către satele din Buzău şi Vrancea. Alte localităţi vor primi şi ele ajutor în câteva zile, cele două companii organizând un transport şi în judeţul Ialomiţa.
Mai mult, angajaţii Cosmote România au donat haine, încălţăminte şi alimente pentru adăposturile cu oameni ai străzii. De asemenea, Romtelecom a mai donat 5.000 euro către Crucea Roşie pentru a spijini acţiunile de ajutorare a celor afectaţi de condiţiile meteo extreme.
În plus, pentru a veni în întâmpinarea clienţilor în această perioadă dificilă, Cosmote România a extins termenul de plată al abonaţilor care locuiesc în zonele afectate de zăpadă şi de condiţii de vreme severe. Extinderea de şapte zile se va adăuga celor 17 zile ce reprezintă termenul de plată standard (cel mai extins termen de pe piaţă). Astfel, pentru facturile scadente în luna februarie, termenul de plată va fi de 24 de zile.
De asemenea, Romtelecom a luat măsuri pentru a preveni întreruperea serviciilor şi a asigura reactivarea serviciilor întrerupte din cauza neplăţilor care au venit ca o consecinţă a vremii nefavorabile – în ultima săptămână sute de servicii au fost repuse în funcţiune. În situaţia în care serviciile nu funcţionează din cauza vremii, clienţii vor obţine o reducere care va fi echivalentă cu valoarea sumei aferente perioadei în care serviciile nu au funcţionat.
Cosmote România a depus eforturi suplimentare pentru a asigura continuitatea serviciilor în aceste condiţii dificile, astfel încât toate persoanele să aibă acces la servicii de comunicare în orice moment, în zonele în care ninsorile abundente şi condiţiile meteo extreme au cauzat întreruperea energiei electrice şi blocarea traficului şi a accesului la site-urile noastre. În ultimele 3 săptămâni, Cosmote România a întreprins peste 500 de intervenţii.
Echipele Romtelecom continuă să depună toate eforturile pentru a interveni chiar şi în condiţii meteo dificile şi pe timpul nopţii în beneficiul clienţilor, în acele zone unde diferite probleme au afectat serviciile. Majoritatea serviciilor sunt funcţionale, reţeaua de voce oferind posibilitatea chiar şi localităţilor izolate să comunice cu restul ţării.