Costescu a demisionat din funcția de ministru, iar acum se duce pe un job mai bun

Fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu are propuneri mult mai bune de job după ce a plecat din guvernul condus de Dacian Cioloș.

Chiar dacă șantierul autostrăzii demolate Orăștie-Sibiu este abandonat de 10 luni și au mai rămas doar 60 de zile până la data promisă de autorități pentru redeschiderea șoselei la patru benzi, Dan Costescu, în ultima zi de mandat ca ministru al Transporturilor, ne-a declarat că proiectul este în termen. Întrebat dacă se vede într-un nou guvern, cu un alt premier, Dan Costescu ne-a declarat că, „la momentul ăsta am propuneri mult mai bune de la instituții financiare internaționale”.

„Toate proiectele pe care le-/am început nu se termină în cateva luni, sunt proiecte pe 4-5 ani, unele chiar pe 6-7 ani. În mod normal, lucrurile acestea trebuie continuate într-un cadru adecvat”, ne-a spus Costescu.

Fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu ne-a explicat la ce s-a referit când a declarat că trenul este un lux și oamenii plătesc mai mult ca să îl aibă.

“Nu am spus nicio clipă că transportul pe calea ferată în Romania este un lux. Am specificat clar în declarația mea că este vorba despre transportul cu trenul în occident. Acolo este un lux. Deși poate termenul corect este – de calitate- De ce de calitate? Pentru că timpul pe care pasagerul îl petrece în tren este tot mai scurt, condițiile sunt de calitate, iar timpul petrecut în timpul călătoriei este unul de calitate (pasagerul poate lucra pe calculator în timpul drumului, poate vorbi la telefon, poate să-și petreacă timpul în mod util). În mașină sau avion nu poți face aceste lucruri (nu ai acces la internet). În momentul în care am spus transport de calitate, la acest lucru m am gandit. În străinatate s-a ajuns la acest nivel, către asta trebuie să tindem și noi”, a precizat Costescu.

La finalul mandatului de ministru al Transporturilor, Dan Costescu a menționat că majoritatea proiectelor s-au deblocat.

„Atunci când am venit la Transporturi, am găsit un minister aproape paralizat. Lucrările la infrastructura rutieră erau blocate și peste toate mai aveam pe cap și problema de la Sibiu-Orăștie. Am reziliat contractul pe acest tronson și ne-am apucat de lucru. (…). Am reușit, în sfârșit să “curățăm” centura Bucureștiului de cei care o blocau cu terenurile și construcțiile lor. I-am expropiat și nu a fost deloc simplu pentru că unii dintre proprietari sunt oameni bine așezați în viața socio-politică a României”, a punctat fostul șef de la Transporturi.