"S-a început în zonele considerate a fi, după studiul făcut împreună cu poliţia rutieră, punctele negre, tronsoanele unde au fost semnalate cele mai multe accidente (montarea parapeţilor -n.r.). Am început, firesc, pe porţiunea Bucureşti – Braşov. Acolo este cazul cel mai cunoscut pentru că acolo sunt cele mai mari accidente, iar statistica a înregistrat, în ultimii cinci ani, peste 500 de incidente, cu 80 şi ceva de morţi. Lucrările vor continua până la limita a 150 de km de parapet, care au fost contractaţi pentru anul acesta", a declarat Costescu, citat de Agerpres.
El apreciază operaţiunea de instalare a parapeţilor drept o măsură benefică: "Sunt sigur că statisticile pe anii următori vor dovedi că această măsură va fi una benefică. Trebuia luată de mult. Nu cotează acum de ce nu a fost făcută. Am început şi mergem cu toată viteza înainte".
Dan Costescu a mai precizat că instalarea parapeţilor nu se va face doar pe DN1, ci şi "în alte puncte negre identificate a pune în pericol viaţa oamenilor" chiar "cu toată opoziţia manifestată de unele autorităţi locale".
Ministrul a dezvăluit că "sunt şi cazuri în care a numite administraţii nu vor, ba mai mult afirmă că vor să scoată parapeţii pentru că nu ar arăta bine localităţile lor", potrivit Agerpres.
"Nu vom renunţa însă, se va negocia pentru că este vorba de siguranţa oamenilor. Se va negocia foarte dur. Politica contează mai puţin în asemenea cazuri, importantă este viaţa pe şosele", a punctat ministrul Transporturilor.
Dan Costescu a participat luni, la Bacău, la inaugurarea lucrărilor de construcţie a Centurii ocolitoare rutiere a municipiului.