Sfirsitul lunii august reprezinta pentru parinti si elevi perioada de pregatire pentru iceperea scolii. Practic, putem spune ca trecerea itr-un nou an de studiu este anticipata de cumpararea rechizitelor corespunzatoare cerintelor.Evenimentul nu putea trece neobservat de comercianti, care s-au pregatit din vreme, aprovizionindu-se cu toata gama de produse necesare. in prezent, numarul magazinelor care vind rechizite scolare s-a marit, depasind reteaua clasicelor librarii. Daca pina anii trecuti
Sfirsitul lunii august reprezinta pentru parinti si elevi perioada de pregatire pentru iceperea scolii. Practic, putem spune ca trecerea itr-un nou an de studiu este anticipata de cumpararea rechizitelor corespunzatoare cerintelor.
Evenimentul nu putea trece neobservat de comercianti, care s-au pregatit din vreme, aprovizionindu-se cu toata gama de produse necesare. in prezent, numarul magazinelor care vind rechizite scolare s-a marit, depasind reteaua clasicelor librarii. Daca pina anii trecuti exista un necesar bine stabilit pentru ceea ce au nevoie elevii i fiecare clasa, conform unei programe strict elaborate la nivel national, i prezent cerintele pot varia i limite mai largi, de la scoala la scoala. L?inind cont de aceste schimbari datorate i mare parte reformei scolare, la iceputul scolii nu este obligatorie cumpararea tuturor caietelor si ustensilelor, itrucit profesorii pot avea cerinte speciale. Acest aspect este valabil i special pentru manualele scolare ce nu mai sunt unice, de anul trecut introducindu-se manuale alternative, alegerea acestora fiind recomandata elevilor de fiecare profesor i parte. De subliniat ca, desi redactarea aceluiasi manual difera i functie de autor, i mod obligatoriu acestea trebuie sa respecte i itregime programa scolara a materiei respective, aprobata de Ministerul Educatiei Nationale. Recent, ministrul de resort a comunicat ca pentru acest an a fost finalizata operatiunea de tiparire a manualelor, acestea aflindu-se deja la comercializare.
Supermarket-urile concureaza librariile
Oferta de rechizite scolare este deosebit bogata, activitatea de marketing a firmelor producatoare fiind tradusa i crearea de obiecte cu forme deosebit de atractive pentru copii. Penare i forma de cutii de sucuri sau fructe, ghiozdane avind o sumedenie de fermoare, creioane colorate parfumate si enumerarea acestora poate continua. Piata importurilor de rechizite scolare este dominata de firmele chinezesti, ale caror produse sunt dificil de concurat, chiar de firme cu traditie din alte tari. La caiete, produsele fabricate i Turcia se vind bine pe piata rominesca, concurind cu produsele autohtone. Exceptie fac caietele editate special pentru clasele primare, si care contin indicatii pentru completarea acestora la fiecare lectie de scriere sau de aritmetica. Foarte practice si destul de bine vindute se dovedesc a fi penarele deja echipate cu creioane, carioci, rigle si chiar stilouri.
Granita care face diferenta itre rechizite scolare si produse de birotica nu mai este de mult foarte bine delimitata, dovada fiind magazinele sau standurile de profil din supermarketuri, de unde poate fi achizitionata o buna parte din necesarul de rechizite pentru un elev. Singurul criteriu de departajare este pretul acestora.