Costurile unui tronson al centurii de sud a Capitalei au crescut cu 20%, la aproape 100 milioane lei

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a încheiat un act adiţional în valoare de 15,55 milioane de lei, fără TVA, cu asocierea Delta ACM 93/Tehnologica Radion /SIRD/ Pro Cons XXI, care modernizează un tronson al centurii de sud a Capitalei. Firmele vor lărgi la patru benzi tronsonul situat între km 33 şi 43, în baza unui contract încheiat în 2008 cu CNADNR, în valoare de 75,35 milioane lei, fără TVA şi finanţat de la bugetul de stat. A

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a încheiat un act adiţional în valoare de 15,55 milioane de lei, fără TVA, cu asocierea Delta ACM 93/Tehnologica Radion /SIRD/ Pro Cons XXI, care modernizează un tronson al centurii de sud a Capitalei.

Firmele vor lărgi la patru benzi tronsonul situat între km 33 şi 43, în baza unui contract încheiat în 2008 cu CNADNR, în valoare de 75,35 milioane lei, fără TVA şi finanţat de la bugetul de stat.

Astfel, costul total al proiectului se ridică la 90,9 milioane de lei, fără TVA, iar lucrările nu au început, urmând ca în această săptămână să fie emis ordinul de începere a lucrărilor.

Actul adiţional a fost încheiat la 1 iunie pentru montarea unor elemente de siguranţă a circulaţiei la cererea CNADNR, dar şi pentru că în proiectul tehnic al lucrării au fost prevăzute mai puţine utilităţi de mutat decât cele existente în realitate, potrivit CNADNR.

Elemente de siguranţă a circulaţiei care nu erau în contract

„Vrem să introducem elemente de siguranţă a circulaţiei, cum ar fi indicatoare de mari dimensiuni şi un parapet median care nu era în contract. Acelaşi fel de parapet există şi pe centura Ploieşti şi s-au înregistrat rezultate foarte bune, în sensul că au fost zero accidente grave. De asemenea, licitaţia a avut un caracter aparte pentru că nu am avut în detaliu tot ce înseamnă utilităţi. Preţul din contract este pe suta de metri liniari şi a trebuit să fie ajustată cantitatea reală cu cea din oferte”, a declarat, luni, agenţiei MEDIAFAX, directorul responsabil cu centurile ocolitoare din CNADNR, Ovidiu Bărbier.

El a spus că administraţia drumurilor va suplimenta valoarea lucrărilor şi pentru celelalte două sectoare din sudul centurii, unde lucrează consorţiile Euroconstruct Trading/Romstrade/Consitrans şi Straco Grup/SCT Bucureşti/Genesis International/OJSC Mostobud/OJSC Altcom/Expert.

Pentru sectorul unde lucrează grupul de firme condus de Straco, valoarea contractului a fost deja majorată la începutul anului cu 36,56 milioane de lei, fără TVA, la 109,69 milioane de lei, fără TVA. Lucrările suplimentare vizează amenajarea unei intersecţii, dublarea cantităţii de panouri fonice din cauza unor construcţii nou apărute şi lucrări la pompa de evacuare a apei pluviale.

Centura de sud s-a scumpit deşi nu sunt fonduri

Ordinul de începere a lucrărilor pentru zona de sud a centurii nu a fost încă emis de CNADNR din cauza lipsei fondurilor, urmând ca documentele să fie emise până la finele săptămânii viitoare, însă doar pentru anumite lucrări din proiect.

„Sursele financiare nu ne permit decât lucrări punctuale, cum ar fi pasajele. Vrem să ne asigurăm că firmele vor lucra în zone unde pot termina ceva, altfel ce rămâne neterminat trebuie conservat peste iarnă. Vor lucra la nodurile rutiere şi în mod cert le vor termina anul acesta pentru a-şi putea încasa banii. Întreaga lucrare este întârziată pentru că nu avem resurse financiare”, a afirmat Bărbier.

El a adăugat că ultimele două porţiunii ale centurii Capitalei, care fac legătura cu autostrăzile, vor fi licitate până la finele lunii.

Potrivit lui Bărbier, partea de nord a centurii va fi finalizată în luna noiembrie.

„Lucrările sunt în grafic pentru partea de nord şi vrem să finalizăm în noiembrie cu tot cu pasaje. Nu avem toţi banii şi, dacă nu vom primi nimic la rectificare, o să folosim din alte lucrări care nu au nicio şansă să fie finalizate anul acesta”, a precizat directorul din CNADNR.

Centura Bucureşti Sud are 33,1 kilometri şi este amplasată între autostrada Soarelui (km 23+600) şi autostrada Bucureşti-Piteşti (km 55+520), iar partea de nord are o lungime de 20,5 kilometri şi este situată între DN 7 şi DN 2.

SURSA: Mediafax