Cotatii Casco false la firmele de leasing

In cazul masinilor achizitionate in leasing, lucrurile nu stau, insa, mereu asa. Cotatia anuntata a primei platite de client se aplica la valoarea de nou a masinii in fiecare an, nediminuandu-se in timp o data cu instalarea uzurii si cu plata unei parti din capital.Va prezentam un singur exemplu, cu precizarea ca nu este singular, practica fiind una frecventa la numeroase companii. HVB Leasing are trei societati de asigurari agreate: Allianz Tiriac, Unita si Generali. Scadentarul provizoriu al r

In cazul masinilor achizitionate in leasing, lucrurile nu stau, insa, mereu asa. Cotatia anuntata a primei platite de client se aplica la valoarea de nou a masinii in fiecare an, nediminuandu-se in timp o data cu instalarea uzurii si cu plata unei parti din capital.Va prezentam un singur exemplu, cu precizarea ca nu este singular, practica fiind una frecventa la numeroase companii. HVB Leasing are trei societati de asigurari agreate: Allianz Tiriac, Unita si Generali. Scadentarul provizoriu al ratelor de leasing si al celorlalte costuri suportate de client pentru un autorturism in valoare de 18.000 de euro (avans 25%, valoare reziduala 20%), prezentat pe site-ul companiei, arata ca un client va plati aceeasi prima de asigurare in fiecare an, indiferent de durata contractului. Astfel, daca alege Allianz, unde cotatia de prima anuntata pe site este de 5,7%, va plati in fiecare an o prima de 1.026 euro (85,5 euro pe luna), adica 5,7% din valoarea de nou a masinii – 18.000 de euro. Acelasi lucru se intampla si daca alege Unita, unde cotatia anuntata – 4,5% – se traduce intr-o prima anuala de 810 euro, precum si la Generali, unde nu difera decat cotatia: 5,3%, care implica o prima anuala de 954 euro.Cine incearca sa gaseasca explicatii va primi raspunsuri contradictorii de la companiile de asigurari si de la societatea de leasing. „Cotatia de prima este, de fapt, mai mare. In primul an se aplica la valoarea de nou a masinii, iar prima scade in timp o data cu reducerea capitalului asigurat“, afirma Tudor Moldovan, presedintele Generali. Potrivit afirmatiilor sale, cotatia reala este de fapt peste 6,5%, iar cea anuntata de compania de leasing (5,5%) reprezinta de fapt o medie pentru toti anii contractului, folosita pentru a egaliza platile lunare ale clientilor. O explicatie asemanatoare o ofera si Sorin Greceanu, directorul diviziei auto de la Allianz-Tiriac. „Pentru un autoturism in valoare de peste 15.000 de euro, cotatia uzuala de prima este de 6,7%. O medie de 5,7% poate fi folosita, insa, de compania de leasing pentru a egala ratele si a usura administrarea“, spune Greceanu. Cat priveste uzura in timp a masinii, directorul Allianz considera ca scaderea din valoarea asigurata nu se justifica decat pentru daunele totale, insa cazurile in care masina este distrusa complet sunt destul de rare fata de cazurile de reparatii, al caror risc creste pentru masinile mai vechi.Cu totul diferita este explicatia pe care am obtinut-o, ca un client obisnuit, de la sucursala din Timisoara a companiei de leasing: „Primele sunt egale pentru ca se asigura in fiecare an la valoarea intreaga, de nou, a masinii, chiar daca exista uzura si s-a mai platit din valoare“, spune Ramona Badila, precizand ca aceasta este una dintre recomandarile brokerului de asigurare infiintat chiar de societatea de leasing. De altfel, multe societati de leasing au infiintat brokeri de asigurare si trebuie precizat ca pentru intermedierea contractelor de asigurari se incaseaza, evident, comisioane.Presedintele Asociatiei Societatilor de Leasing din Romania, Cornel Coca Constantinescu, spune ca „este greu de gasit o explicatie logica pentru astfel de practici“, dar tine sa precizeze ca exista si companii de leasing, asemeni celei pe care o conduce, care nu impun aplicarea cotatiei de prima la valoarea totala a masinii in fiecare an, ci la o suma diminuata in timp. In mod interesant, societatile de asigurari agreate sunt aproape aceleasi: Allianz si Unita.